۱۷۰۰ مددجوی بهزیستی کردستان در نوبت دریافت تسهیلات اشتغال هستند

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان متقاضی تسهیلات اشتغال در بانک‌های عامل تشکیل پرونده داده و در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان فرهاد عزیزی معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی اظهار کرد: در سال جاری اعتبارات اشتغالزایی ابلاغی از سوی بانک مرکزی به بهزیستی استان ۵۸۴ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۴۳۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن از سوی بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۶۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال از این میزان ابلاغی از سوی بانک‌های عامل به ۸۸۷ نفر از مددجویان متقاضی پرداخت شده ضمن اینکه در این میان بانک‌های ملی، تجارت و سپه بیشترین پرداختی و بانک‌های ملت و صادرات حداقل پرداختی را داشته‌اند.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ نفر دیگر از متقاضیان نیز در بانک‌های عامل تشکیل پرونده داده و در نوبت دریافت تسهیلات خود هستند و تلاش می‌شود تا پایان سال مجموع اعتبارات ابلاغی جذب و به متقاضیان پرداخت شود.

وی به وضعیت اعتبارات طرح‌های روستایی نیز اشاره و اضافه کرد: امسال تاکنون ۱۵۷ طرح روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای این طرح‌ها پرداخت شد.

عزیزی گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۴ مورد شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد از طریق تسهیلات خود اشتغالی، پرداخت تسهیلات به کارفرمایان و ایجاد مراکز جدید ایجاد شد که این میزان ۱۰۱ درصد بیشتر از تعهد داده شده بود.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

کد خبر 12556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد