سامانه تصمیم به کاهش طلاق در شهر قزوین کمک کرده است

قزوین - ایرنا- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از کاهش آمار طلاق در شهر قزوین با راه‌اندازی سامانه تصمیم خبر داد.

مریم بیدخام یکشنبه شب در نشست ستاد ساماندهی جوانان افزود: سامانه تصمیم در تلاش است تا طلاق را به حداقل برساند و اجرای این طرح در شهر قزوین موفقیت آمیز بوده و باید آنرا به سایر نقاط تسری داد.

این مسوول گفت: قزوین به دلیل پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی غنی از حیث آسیب های اجتماعی نظیر طلاق جزو استان های متوسط قرار دارد اما نباید به این مقدار رضایت دهیم چرا که حتی یک طلاق نیز زیاد است.
بیدخام ادامه داد:سامانه تصمیم از سال گذشته با اعتبارات استانی در آبیک و قزوین راه اندازی شد که اقدامی نتیجه بخش برای این شهرها در کاهش طلاق به همراه داشته است. 
وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه تصمیم در آبیک ۳۰ درصد کاهش طلاق را داشتیم ولی در البرز که هنوز این سامانه راه اندازی نشده  بیش از ۱۸ درصد آمار رو به افزایش است و انتظار است برای استمرار و تقویت این مراکز اعتبارات ملی دیده شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه نرخ ازدواج در استان کمتر از میانگین کشوری است، گفت: ازدواج در استان قزوین در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته و طلاق نیز در استان سه و ۶ دهم درصد افزایش داشته است.
حسن وفایی  افزود: بیشترین تعداد ازدواج پسران در استان امسال در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با تعداد یک هزار و ۹۳۳ مورد بوده که سه درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است .
وی ادامه داد: امسال ۵۴۱ طلاق در استان قزوین به ثبت رسیده است.
 

کد خبر 12550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد