خسارت سیل به بیش از ۳ هزار و 600 خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی || سرکشی به روستاها و رسیدگی به مددجویان درجریان است

بر اساس گزارش‌های دریافتی از کمیته بحران سازمان بهزیستی و استان سیستان‌وبلوچستان و طبق بررسی های اولیه تا این لحظه آسیب جانی به مددجویان بهزیستی در سیل این استان گزارش نشده است، گفت: با این حال با توجه به اینکه منازل اکثر مددجویان در روستاهاست و با مصالح خشتی و گلی بنا شده است، در نتیجه منازل این افراد دچار آسیب دیدگی ناشی از سیلاب شده‌اند.

مسعود آسیما مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون اطلاعات مربوط به ۲۰ شهرستان سیل زده در استان سیستان‌و بلوچستان بررسی و جمع‌آوری شده است، توضیح داد: براساس گزارش‌های جمع‌آوری شده تا این لحظه بیش از ۳۶۰۰ خانوار تحت پوشش این سازمان دچار خسارات جزئی و کلی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اقلام ضروری بین این افراد در حال توزیع است، اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار بطری آب معدنی، ۵ هزار کنسرو، پتو، نان، چادر، پوشک کودکان و بزرگسالان کم توان و ... در منطقه توزیع شده است.

همچنین دکتر عزیزالله جهان تیغ مدیرکل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه به دنبال آب گرفتگی راه‌ها، راه‌های مواصلاتی حدود ۲۰۰ روستا قطع شده است، گفت: مسئولان بهزستی استان و محلی از روز گذشته در حال سرکشی به روستاها هستند و لوازم ضروری اولیه مانند پتو، آب معدنی و ... را با کمک تیم‌های امدادی در اختیار سیل زدگان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون خسارت جانی در خصوص مددجویان بهزیستی گزارش نشده است، تصریح کرد: با این وجود به نظر می‌رسد میزان خسارت مالی زیاد است. برق و راه ارتباطی برخی از روستاها قطع شده و تنها نیروهای امدادی امکان حضور در محل را دارند که از شب گذشته نسبت به توزیع نان و آب بین افراد سیل زده اقدام کرده‌اند.

کد خبر 12549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد