برگزاری جلسه دبیران کمیسیون توانبخشی

کمیسیون پزشکی دروازه ورود توانخواهان به حوزه توانبخشی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان جلسه دبیران کمیسیون پزشکی تخصیص نوع و شدت معلولیت اداره کل بهزیستی استان برگزار شد .

این جلسه با حضور معاون توانبخشی ، دبیر کمیسیون ستاد و شهرستان ها و کارشناس فناوری برگزار شد .

احمد پیوندی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان : اهدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص فرایند برگزاری کمیسیون های پزشکی توانخواهان ، رفع نواقص موجود در کمیسیون پزشکی ، هماهنگی با اداره فناوری در خصوص سامانه کمیسیون پزشکی و بررسی عملکرد کمیسیون ها در سطح استان دانست .

پیوندی گفت : می توان در تعریف جایگاه و اهمیت کمیسیون های پزشکی این را بیان داشت که دروازه ورود توانخواهان به حوزه توانبخشی و دریافت خدمات در سازمان بهزیستی کشور هستند و وظیفه خطیر و ویژه بر دوش آنان است . ایشان در ادامه تعداد ۵۲ نفر از پرسنل اداره کل بهزیستی در استان مشغول و ارائه خدمات در بخش کمیسیون های پزشکی هستند که بر حسب تعداد پرونده های ورودی این جلسات در میانگین هفته ی یک بار و یا دو هفته یک بار در سطح شهرستان ها برگزار می گردد .

دکتر محمود منطقی دبیر کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت : در ده ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۱۵۱۳ نفر در کمیسیون های پزشکی شرکت و نوع معلولیت آنان مورد ارزیابی قرار گرفته است ، ایشان تعداد پرونده های بررسی شده در کمیسیون تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت و دریافت خدمات را از سال ۹۳ تا کنون در حوزه توانبخشی تعداد ۱۲۸۴۸ نفر بر شمردند که با پیگیری های انجام شده تا کنون تعداد ۹۶۵۷ نفر از ایشان کارت معلولیت دریافت کرده اند . 

وی افزود : یکی از ضرورت های برگزاری نشست دبیران کمیسیون رفع نواقص در ورود پرونده ها در سامانه است که باید با همکاری و همراهی بیش از پیش اداره فناوری انجام شود .

کد خبر 12528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد