۱۰ استان کشور مجهز به سالن اختصاصی ورزش‌های نابینایان شدند

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان گفت: ‌با پیگیری‌های انجام‌شده، ۱۰ استان کشور مجهز به سالن اختصاصی ورزش‌های نابینایان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا مظلومی در مجمع سالانه هیأت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان سمنان با اشاره به اینکه ورزش نابینایان و کم‌بینایان از بیش از ۴۰ سال قبل فعال است، بیان کرد:‌ ورزشکاران نابینا و کم‌بینا نیازمند امکانات، بودجه و نگاه خاص هستند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از شرایط و امکانات برتر حق ورزشکاران با شرایط خاص است، ادامه داد: ۱۰ استان کشور مجهز به سالن اختصاصی هستند و به‌صورت متمرکز می‌توانند فعالیت کنند؛ اما برخی از استان‌های کشور فاقد سالن و دفتر هیأت هستند که این مطالبه آنان باید پیگیری شود.

مظلومی با اشاره به دستور وزیر ورزش مبنی بر تأمین زمین چمن مصنوعی با دیواره مخصوص بیان کرد: ماه گذشته وزیر ورزش دستور داد تا در هر استان، زمین چمن مخصوص با دیواره مخصوص در اختیار نابینایان قرار گیرد و تلاش داریم رشته فوتبال را راه‌اندازی کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به ظرفیت ایران در فوتبال نابینایان و کم‌بینایان و کسب عناوین برتر اظهار کرد: تخصیص زمین چمن مصنوعی به ورزشکاران نابینا و کم‌بینا در هر استان منجر به ارتقای این رشته ورزشی می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره ورزشی نابینایان و کم‌بینایان خبر داد و گفت: این جشنواره در پنج رشته ورزشی در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 12527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد