ضرورت ارائه آمار واقعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی

سرپرست بهزیستی مازندران گفت: آمار و ارقامی که برای ارزش گذاری ها اعلام می‌شود خروجی تاثیرگذاری ندارد و آنچه مهم است عملیاتی شدن تصمیمات و تاثیرگذاری عینی در زندگی مردم و بطن جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر جمال باقری در نشست سراسری کارشناسان پیشگیری با محوریت کلان پروژه های سازمان بهزیستی در ساری، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، پیشگیری را یکی از مهمترین الویت های بهزیستی در پیشبرد اهداف کلان عنوان کرد و گفت: پیشگیری هم مثل بسیاری از موضوعات مهم نیاز به فرهنگ‌سازی، تداوم فعالیت‌ها و تکرار و ممارست دارد تا به عادت و روندی عادی در زندگی بدل شود.
وی مطالبه‌گری را یکی از نتایج  پیشگیری دانست و افزود:  وجود معاونت پیشگیری در سازمان حمایتی مثل بهزیستی نشان‌دهنده این است که در سیاست‌گذاری‌ها و هدف‌گذاری‌ها پیشگیری بعنوان یکی از مباحث مهم دیده شده است.
باقری با تاکید بر ارتباطات بین بخشی و مداخلات به هنگام در مبحث پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه عمده اقدامات بهزیستی در حوزه اعتیاد متمرکز بر درمان بوده، افزود: فعالیت‌های چندین ساله موثر واقع شده است و اکنون بر اساس آمار معتاد تزریقی  به ندرت وجود دارد.
سرپرست بهزیستی مازندران با تاکید بر مداخلات نتیجه‌مند در اقدامات پیشگیرانه، خاطرنشان کرد: جلسات این‌چنینی زمانی خروجی مناسبی دارد که تمامی کارشناسان در مباحث مطروحه اظهارنظر کنند و خردجمعی در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.
وی خواستار آمار واقعی و بیان حقایق در حوزه آسیب‌های اجتماعی بخصوص در مورد معضل اعتیاد شد و تصریح کرد: آمار و ارقامی که برای ارزش‌گذاری‌ها اعلام می‌شود خروجی تاثیرگذاری ندارد و آنچه مهم است عملیاتی‌شدن تصمیمات و تاثیرگذاری عینی  در زندگی مردم و بطن جامعه است.
باقری با بیان اینکه از مجموعه اقدامات خرد اما موثر در محیط ،خروجی مناسبی حاصل می‌شود، گفت: گروه‌های هدف کوچک را شناسایی کنید و با تشخیص الویت‌ها، اقدامات موثر در راستای آسیب‌های شناسایی شده را در دستور کار قرار دهید.
وی از کارشناسان شهرستان‌ها خواست تا با مطالبه‌گری از ستاد و امکانات سازمان تمامی پرونده‌ها را به درستی پیگیری کنند و اذعان کرد:  ارتباط کاری دو سویه موثر و مداوم بین کارشناسان ادارات شهرستان‌ها  با معاونت‌ها و حوزه‌های ستاد منجر به نتیجه خواهد شد.
سرپرست بهزیستی مازندران با اشاره به اقدامات بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: به ازای هر 56 نفر یک معلول در استان داریم که نیاز تلاش بیشتر، اطلاع‌رسانی موثرتر و اقدامات گسترده‌تر در این حوزه را نشان می‌دهد.
وی خواستار شناسایی تمامی خانواده‌های دارای عضو معلول و زوجین در شرف ازدواج شد و گفت: بسیاری از خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری از بروز معلولیت‌ها بصورت رایگان ارائه می‌شود.
باقری در خصوص راه اندازی مراکز مثبت زندگی در سراسر کشور نیز توضیح داد: این مراکز در مرحله اول در 2000 نقطه از کشور راه اندازی خواهد شد که بعنوان رابطی بین مردم و بهزیستی تمامی خدمات  را ارئه میدهد.
وی افزود: مراکز مثبت زندگی بر اساس توزیع جمعیت هدف در حوزه جغرافیایی شکل می گیرد و بر پایه آی تی و با حضور یک مددکار اجتماعی،بین همه مراکز بهزیستی در آن منطقه ارتباط ایجاد می‌کند و تمامی خدماتی که در سطح یک توسط بهزیستی انجام می گیرد،را ارائه می دهد.

کد خبر 12522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد