بیش از هزار زوج از طرح غربالگری ژنتیک بهره مند شدند

زنجان | رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج بهترین راهکار در کاهش انواع معلولیت است،گفت : طی نه ماه سالجاری برای 1 هزار و 150 زوج غربالگری ژنتیک انجام شده است و از این تعداد نیز 330 نفر مشکوک به مشکل ژنتیکی شناسایی شده است.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده،عصمت نصیری قیداری با بیان اینکه مشاوره ژنتیک به بررسی احتمال بروز مشکلات ژنتیکی در افراد می پردازد، افزود: افراد شناسایی شده مشکوک به پزشک متخصص ارجاع داده میشوند و در صورت نیاز آزمایشات تخصصی از آنها گرفته میشود.
وی افزود : اگر در خانواده زوجین کسی سابقه بیماری ارثی، فوت زودرس نوزاد و اطفال، بیماری‌های کروموزمی، سقط‌های مکرر در خانم و عقیمی در آقایان، مشکلات جسمی و ذهنی در یکی از افراد خانواده و سن بارداری در بانوان بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال شود  دیده شود آزمایش ژنتیک برای زوجین ضرورت دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هزینه های پزشکی ژنتیک جامعه هدف بهزیستی رایگان انجام میشود، تصریح نمود: بهزیستی این شهرستان در 9 ماهه امسال هزینه یک میلیارد ریالی آزمایشات ژنتیک جامعه هدف را پرداخت کرده است.

کد خبر 12515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد