فعالیت های فرهنگی نشاط افزا، موجب کاهش آسیبهای اجتماعی می شود

مدیر کل بهزیستی خوزستان صبح امروز در دوره آموزشی کشوری راهکارهای فرهنگی تقویت امید و نشاط اجتماعی ویژه مسئولین و کارشناسان امور فرهنگی بهزیستی سراسر کشورکه طی دو روز در سالن جلسات فتح المبین بهزیستی اهواز برگزار می شود ،گفت: فعالیت های فرهنگی نشاط افزا، موجب کاهش آسیبهای اجتماعی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان غلامرضا صدیق راد  تصریح کرد: فرهنگ اصل و زیربنای توسعه  است و با توجه به  جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی که شامل زنان بی سرپرست و بدسرپرست, معلولین, سالمندان و..می توان با برنامه ریزی  مناسب فرهنگی، درمسیر کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و توسعه کار فرهنگی گام برداشت.

وی افزود: فرهنگ امری تدریجی و مباحث فرهنگی بسیار گسترده و پیچیده اند  و کار فرهنگی نیازمند حوصله و ظرافت فراوان است.

صدیق راد همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به امر آموزش به عنوان رکن اساسی در جامعه بیان داشت: مبانی و مفاهیم فرهنگ, راهکارهای جاری سازی فرهنگ, مفاهیم شادی بی سبب, روانشناسی شاد زیستن و راهکارهای کسب نشاط اجتماعی از جمله سرفصل های این دوره آموزشی است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان ،آموزش روشهای  تقویت امید  و  نشاط  اجتماعی  به کارشناسان و مسئولان فرهنگی بهزیستی به منظور افزایش امید به زندگی و نشاط افزایی در جامعه هدف تحت پوشش را از اهداف این دوره برشمرد.

گفتنی است در افتتاحیه این دوره آموزشی با حضور تعدادی از کودکان مهد های کودک و اجرای دکلمه یاد و خاطره سردار رشید اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی گرامی داشته شد.

کد خبر 12503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد