ارائه  حمایت‌های روانی به خانواده‌های جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی

تهران - ایرنا - مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: حمایت‌های روانی به خانواده‌های جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی در راستای اجرای طرح حمایت‌های اجتماعی و روانشناسی موسوم به محب ارائه می‌شود.

بهزاد وحیدنیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم مشاوره ای محب همراه با یک نماینده از سازمان بهزیستی کشور بعد از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در فرودگاه امام خمینی(ره) حاضر شدند و خدمات روانشناختی را به خانواده های جانباختگان حادثه هواپیمای اکراینی ارائه دادند.

وی در عین حال تصریح کرد: متاسفانه شماره تماس های خانواده های جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی را نداریم و در حال مکاتبه با وزارت کشور هستیم تا با این خانواده ها ارتباط گیری مجدد داشته باشیم. ارائه خدمات بعدی به این خانواده ها به صورت اعزام متخصصان روانشناس به خانه بوده و وضعیت سلامت روان آنان حداقل ۶ ماه پیگیری خواهد شد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: خانواده‌های جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی برای دریافت خدمات روانشناختی حضوری در تهران نیز می توانند به مرکز شماره دو مشاوره بهزیستی و در سایر استان ها به مراکز مشاوره ای بهزیستی استان مراجعه کنند.

وحیدنیا با اشاره به پیام های دردناک چند روز گذشته افزود: با گزارش منتشر شده درباره سقوط هواپیمای اوکراینی، به نظر می رسد نگرانی های جدی تر در حوزه جلب اعتماد مردم و فشارهای روانی خواهیم داشت.  

وی افزود:‌ بیش از هر شرایط دیگر نیاز به همدلی داریم و لازم است در کنار یکدیگر باشیم بنابراین فکر می کنیم مردم شبکه های پویایی، برای بازسازی وضعیت روانی تشکیل دهند.

وحیدنیا از مردم خواست در انتشار اخبار بد پیشرو نباشند و گفت: درصدد هستیم با همکاری انجمن های تخصصی، رفتارهای جمعی مردم را در انتشار اخبار بد، هدایت کنیم.

وی افزود: امیدواریم مسئولیت پذیری مسئولان بتواند بخشی از مخاطرات سلامت روان را تعدیل کند؛ همراهی و جانفشانی‌های مردم شایسته نگاه مسئولیت پذیری نیز هست.

اکنون ۳۷۵  تیم محب در کل کشور آماده باش و فعال هستند.

یک فروند هواپیمای خطوط هوایی اوکراین به شماره ۷۵۲ روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیرعمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۶ مسافر ایرانی خدمه جان باختند.

کد خبر 12500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد