برگزاری جلسه تخصصی کاهش طلاق در بهزیستی کامیاران

جلسه تخصصی کاهش طلاق با هدف بررسی راهکارهای کاهش طلاق و تدوین برنامه عملیاتی در راستای اجرای کارگاههای آموزش تحکیم خانواده و تاب آوری در کامیاران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان این جلسه با هدف بررسی راهکارهای کاهش طلاق و تدوین برنامه عملیاتی در راستای اجرای کارگاههای آموزش تحکیم خانواده و تاب آوری در سطح شهرستان و روستاهای بخش مرکزی و موچش با حضور نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، تبلیغات اسلامی ، ورزش و جوانان و چندتن از مشاوران سطح شهر در سالن اجتماعات بهزیستی کامیاران برگزار گردید.

حبیب اله ابراهیمی رییس بهزیستی شهرستان با اشاره به اینکه هم اکنون دو مرکز مشاوره ازدواج در کامیاران مشغول به فعالیت می باشد، مشاوره قبل از ازدواج را مقوله‌ای مهم در کاهش آمار طلاق و به تبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

وی در این زمینه ادامه داد: طلاق یک پدیده جهانی است و جوامع از این معضل مصون نیستند اما مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق  با برگزاری صرف جلسات محقق نخواهد شد.

معضل طلاق یک پدیده چند وجهی است و از جمله دلایل این معضل اجتماعی، کمبود مهارت های زناشویی، مسایل اقتصادی با محوریت بیکاری هم سطح نبودن زوجین؛ ازدواج در سنین پایین؛ اختلالت جنسی؛ اعتیاد به مواد مخدر؛ دخالت نابجا اطرافیان و ...اشاره کرد.

ابراهیمی در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش آموزشهای قبل از ازدواج و سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج ، کنترل و پیشگیری مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت ها و برنامه های فرهنگی اجتماعی بتوان آمار طلاق را در کشور کاهش داد.

کد خبر 12493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد