تلفن ۱۲۳ کردستان بیش از چهار هزار بار به صدا در آمد

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: در سال جاری تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان، چهار هزار و ۷۴۴ بار به صدا در آمد تا کارشناسان این بخش به متقاضیان خدمات مشاوره‌ای رایگان در حوزه آسیب‌های اجتماعی ارایه کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان ، محسن شجاعی اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد موضوع این تماس ها اختلافات خانوادگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری بوده و مواردی مثل فرار از خانه ‌و مسائل عمومی دررده های بعدی قرار دارد.


 وی با بیان اینکه در این مدت ۸۰۹ پرونده مرتبط با آسیب در پایگاه‌های اورژانس اجتماعی استان تشکیل شده است، افزود: در مجموع ۲۴ هزار خدمت با موضوعات مختلف در این پایگاه‌ها ارائه شده است.

  معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان اضافه کرد: ۵۲۷ مورد مراجعه مستقیم به مراکز سیار نیز انجام شده است، ضمن اینکه ۲هزار و ۲۳۶ خدمت از جمله مددکاری و مشاوره به مراجعه کنندگان ارائه شده است.
 وی یادآور شد: خط تلفن اورژانس اجتماعی خط مداخله است و موضوعی که مطرح می‌شود یا به خط تلفن مشاوره (۱۴۸۰) ارجاع داده می‌شود و یا اینکه در صورت نیاز فرد به مرکز مداخله برای رفع مشکل دعوت خواهد شد.

شجاعی تاکید کرد: همچنین در صورت نیاز تیم مددکاری و روان شناسی مرکز به منظور مداخله در مشکل مورد نظربه صورت مستقیم در مکان مورد نظر فرد تماس گیرنده حضور پیدا می کنند.

 مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان کردستان از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد، این مرکز هم اکنون در   تمام  شهرهای استان به غیر از شهرستان سروآباد فعال بوده و خدمات مشاوره ای ارایه می دهد.

کد خبر 12492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد