نشست مسئولین بهزیستی استان و منطقه آزاد قشم با محوریت توانمندسازی

نشست مسئولین بهزیستی استان و منطقه آزاد قشم با محوریت توانمندسازی ، با حضور مدیر کل ، معاونین و روسای ادارات بهزیستی شهرستانها ، منطقه ویژه اقتصادی قشم و فعالان اجتماعی ، خیرین و مسئولین محلی در روستای سهیلی شهرستان قشم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر در این نشست ضمن تبیین عملکرد و ماموریت های سازمان در استان در خدمت رسانی تخصصی به معلولین ، مددجویان ، آسیب دیدگان اجتماعی ، افراد در معرض آسیب و زنان سرپرست خانوار در استان ، افزود : در موضوع پیشگیری های اولیه و ثانیه و کاهش آسیب اعتیاد نیز سازمان بهزیستی از جمله نهادهای اجرایی کشور به شمار می رود که به طور کامل چرخه درمان اعتیاد را مورد توجه قرار داده و به خوبی پیش می برد.

وی توانمندسازی مددجویان را یکی از اصولی‌ترین استراتژی‌ها در راستای حفظ و تقویت کرامت انسانی آنان برشمرد و اظهار داشت : بر همین اساس راهبرد توسعه کارآفرینی و اشتغال معلولین در برنامه‌ریزی‌های بهزیستی مورد توجه و عنایت ویژه قرار گرفته و در سال جاری 450 مورد اشتغال پایدار برای جامعه هدف ایجاد شده است.

رنجبر در ادامه با تقدیر از همراهی و اعتماد خیرین به بهزیستی ، شفاف سازی و مستندسازی در خصوص هزینه کرد کمک های مردمی را راهبردی موثر برای جلب حمایت و جذب مشارکتهای مردمی عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان توسعه مراکز غیر دولتی به ویژه مراکز آموزشی و روزانه را از دیگر اولویت های بهزیستی استان عنوان کرد و افزود : بی شک بهزیستی هرمزگان فقط با همراهی خیرین بزرگوار در این خصوص موفق عمل خواهد کرد. 

دکتر سید محمدامین جعفری مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم نیز توسعه حوزه گردشگری را راهبردی موثر برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی جوامع محلی عنوان کرد و افزود : در این راستا برنامه‌های مدونی پیرامون محورهایی همچون توسعه ژئوپارک جهانی قشم، توسعه گردشگری روستایی بر پایه اشتغال جوامع محلی و تبدیل جاذبه‌های قشم به مقصد و محصول گردشگری صورت گرفته است.

وی فعالیت در حوزه صنایع دستی را نیز یکی از راه های دستیابی به اشتغال پایدار در شهرستان عنوان کرد و از فعالیت های موثر بهزیستی شهرستان در حوزه های مختلف به ویژه در هدایت و حمایت ازهنرمندان و صنعتگران تحت حمایت در راستای رونق تولید و بازاریابی مناسب جهت عرضه و فروش تولیدات تقدیر کرد.

گفتنی است محمد علی امینی مدیر مجتمع دینی سلطان العلما بندرلنگه و خانم خانگاه از فعالان اجتماعی منطقه دیگر سخنرانان این نشست با موضوع توانمندسازی بودند .

در پایان نیز با حضور مسئولین از خیرین و مدیران همراه با بهزیستی قشم با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 12489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد