در مهد کودک گل‌های زندگی سقز، پروژه "ببین و بخوان" کلید خورد

مراسم افتتاحیه‌ی کتابخانه‌ای درمهدکودک گل‌های زندگی سقز برگزارشد و طی آن از پروژه‌ی جدیدی در حوزه‌ی کتاب کودکان رونمایی به عمل آمد.این جلسه که با حضور فرماندار سقز، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری و رئیس بهزستی برگزار شد، جمعی از فعالین حوزه‌های فرهنگی به ویژه حوزه‌ی کودکان هم حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان این پروژه که با نام “ببین و بخوان” نامگذاری شده، درصدد است تا با قرار دادن کتاب بر سر راه کودکان، فقدان حضور کتاب در زندگی متأثر از بحران‌های کنونی کودکان را تا حدممکن جبران کند. به همین منظور و برای تبیین بیشتر موضوع، این جلسه در محل مهدکودک گل‌های زندگی، که اولین گام در راستای نیل به این هدف در این مکان برداشته شده، برگزار شد.

از اهداف این پروژه – که به زعم طراحان آن، در تقابل با معضل خالی شدن زندگی کودکان، به واسطه عواملی چون تکنولوژی‌های جدید، بحران‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی از کتاب و کتابخوانی است علاوه بر تأکید بر دقت به محتوا، تقویت حضور بصری کتاب عنوان شده است و به این معنی که فرصتی فراهم شود، تا با در معرض دید قراردادن کتاب خوب کودک، حتی در صورتی که  فرصت یا میل به مطالعه هم وجود نداشته باشد، کودکان به عنوان جامعه‌ی هدف این پروژه، کتاب را به عنوان بخشی از زندگی خود بپذیرند و با آن بیگانه نباشند.

کد خبر 12441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد