هرمزگان | برگزاری نشست کمیته استانی غربالگری شنوایی نوزادان در بهزیستی هرمزگان

کمیته استانی غربالگری شنوایی نوزادان استان هرمزگان با حضور اعضای کمیته استانی و نمایندگان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ سامیه جهانشاهی هدف از برگزاری این نشست را مرتفع نمودن مشکلات پیش روی اجرای برنامه غربالگری شنوایی و همچنین ارائه راهکار و اختصاص فضای مطلوب برای استقرار و حضور غربالگران شنوایی در زایشگاه ها جهت غربال نوزادان عنوان کرد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان ضمن ارائه گزارش وضعیت غربالگری شنوایی نوزادان در سه ماهه اول 98 به تشریح نقاط قوت و ضعف اجرای برنامه غربالگری شنوایی در سطح استان پرداخت.

وی با تاکید به بحث لزوم اطلاع رسانی و آگاهسازی به خانواده ها از طریق پرستاران و کادر درمانی در زایشگاهها و مراکز بهداشت گفت : تشریح عواقب و خطرات عدم شناسایی به موقع مشکلات شنوایی در نوزادان برای خانواده ها در کلاس های آموزشی قبل از زایمان و توجیه والدین در هنگام بدو تولد می تواند موجب افزایش مراجعه به غربالگران شنوایی شود.

جهانشاهی همچنین از فعالیت 22 دستگاه غربالگری در استان جهت اجرای غربال شنوایی نوزادان خبرداد و تصریح کرد : بهترین زمان برای غربالگری شنوایی از بدو تولد تا یک ماهگی است .

کد خبر 1243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد