‍ ۵۲ درصد طلاق‌های ارجاعی به بهزیستی لرستان ریشه اقتصادی دارد

معاون اداره کل بهزیستی لرستان، گفت: ۵۲ درصد طلاق‌های ارجاعی به این نهاد به دلیل نداشتن درآمد و مسائل اقتصادی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلا طاهری در کارگروه فرهنگی و اجتماعی لرستان در سخنانی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان بهزیستی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق است، اظهار داشت: برخی از مراجعین طلاق توافقی از سوی دستگاه قضائی به سازمان بهزیستی و مراکز مشاوره این سازمان ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری هزار و ۹۲۹ مورد به بهزیستی استان برای طلاق توافقی ارجاع داده شده است، افزود: از این تعداد ۱۹ درصد منجر به سازش شد.

معاون اداره کل بهزیستی لرستان، بیان داشت: تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات مشاوره در بهزیستی استان ۲۲ مورد و مراکز کاهش طلاق این نهاد نیز سه مورد است.

طاهری با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات ارائه شده از مراکز مشاوره، عوامل مؤثر در این طلاق‌ها، مشکل در مهارت‌های زندگی، عدم توانایی برقراری ارتباط، عدم بلوغ فکری، پرخاشگری کلامی و غیر کلامی، اعتیاد، بیکاری، عدم ایفای نقش‌ها و مسئولیت پذیری و خیانت بوده است، افزود: این تعدادی که به مراکز مشاوره بهزیستی استان مراجعه داشته اند متأسفانه ۵۰ درصد آنها متعلق به جمعیت روستایی و حاشیه نشین شهرها بوده است.

وی، گفت: همچنین ۳۹ درصد این طلاق‌های توافقی در کمتر از سه سال زندگی بوده است، ۳۷ درصد فاقد فرزند بوده اند و ۵۲ درصد هم فاقد درآمد بوده اند.

معاون اداره کل بهزیستی لرستان، توزیع بروشور، برگزاری چهار کارگاه توجیهی و آموزشی با محوریت خانواده برای پرسنل شاغل، توسعه مراکز کاهش طلاق، پرداخت کمک‌های بلاعوض به زنان مطلقه نیازمند، برگزاری چهار دوره آموزشی و تخصصی در مراکز مشاوره و… را از جمله اقدامات بهزیستی لرستان طی امسال عنوان کرد.

کد خبر 12416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد