راه‌اندازی دو کارگاه تیپ ۲ برای معلولین لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: معلولین مستمری‌بگیر تحت پوشش این سازمان بیش از ۲۹ هزار نفر هستند.

  1. به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی  با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این سازمان از سال ۹۲ تاکنون اظهار کرد: در این مدت ۹ مرکز روزانه توان‌بخشی معلولین با اشتغال ۵۰ نفر تأسیس و راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد:  همچنین در این مدت چهار مرکز شبانه‌روزی معلولین با اشتغال حداقل ۴۰ نفر راه‌اندازی و تأسیس شده است.

توکلی به افتتاح مرکز جامع توان‌بخشی خیریه کدخدایی خرم‌آباد  اشاره کرد و گفت: این مرکز توسط یکی از خیرین لرستانی تأسیس شده است و در راستای رفاه بیشترو  بهتر مددجویان باید از ظرفیت خیرین استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان از پرداخت حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی از ۴۰۶ نفر در سال ۹۲ به ۸۹۰ نفر از سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: تعداد معلولین مستمری‌بگیر از ۶۲۲۹ نفر در سال ۹۲ به ۲۹ هزار و ۸۶۷ نفر در سال ۹۸ افزایش یافته است.

توکلی از راه‌اندازی دو کارگاه تیپ ۲ برای معلولین در راستای اشتغال آنان خبر داد و بیان کرد:طرح‌های جدیدی در راستای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند معلول و طرح مراقبین خانگی و اجرای طرح توانمندسازی گروه‌های مختلف هدف شامل سالمندان، ناشنوایان و ضایعه نخاعی‌ها از دیگر برنامه‌های این سازمان بوده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به هزینه دانشجویی به بیش از ۶۰۰ دانشجوی معلول گفت: بیش از ۸۰ درصد شهریه به این معلولین پرداخته شده است.

 وی از شناسایی پوشش ۹۵ درصدی ساکنان مناطق روستایی در قالب برنامه توان‌بخشی مبتنی بر جامعه اشاره کرد و ادامه داد:  افزایش رشد اعتبارات خرید وسایل کمک توان‌بخشی در دولت تدبیر و امید، توسعه و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی ورزشی و هنری معلولین برای افزایش مشارکت اجتماعی آنان در دولت تدبیر و امید و افزایش تعداد خدمت گیرندگان مراکز توان‌بخشی روزانه و کارگاه‌های تولیدی حمایت از ۱۴۰۰ نفر در سال ۹۲، به ۱۷۵۶ نفر در سال ۹۸ از دیگر اقدامات این سازمان در استان بوده است.

توکلی گفت: در این مدت توسعه تشکل‌های غیردولتی را در برنامه داشته‌ایم که این تعداد را از ۱۷ تشکل به ۲۲ مورد افزایش داده‌ایم.

کد خبر 12411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد