ری | 606 نفر در 9 ماهه اول سال مشاوره ژنتیک دریافت کردند

علی نعمتی در بازدید از مرکز تامین توسعه فیاض بخش گفت: مشاوره و آزمایشات ژنتیک موجب صرفه جویی 30 برابری در بودجه درمان و توانبخشی خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، علی نعمتی مدیر اداره در بازدید از مرکز تامین توسعه شهید فیاض بخش با اشاره به فعالیتهای مهم و اثر گذار سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری شامل برنامه ریزی و اجرای مشاوره ژنتیک برای خانواده های در معرض آسیب گفت: واحد مشاوره ژنتیک مرکز شهید فیاض بخش شهرستان ری با هدف پیشگیری از معلولیتهای مادر زادی به عموم مراجعین شهرستانهای ری ، قرچک، ورامین، اسلامشهر، واوان، پاکدشت ، پیشوا ، کهریزک، حسن آباد، باقر شهر و ... که به صورت خود معرف و یا ارائه معرفی نامه از بهزیستی مددجویان تحت پوشش یا نهادها و ارگانهای دیگر مراجعه می کنند خدمات مشاوره ای را در قالب مشاوره قبل از از دواج، قبل از بارداری، حین بارداری و نیز مشاوره تشخیصی ارائه    می کند.
وی افزود: این مرکز علاوه بر خدمات فوق ، از ابتدای شهریور ماه ساجاری همگام با بهزیستی استان تهران درخصوص اجرای برنامه فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیکی افراد تحت پوشش تا سال  1400 مکلف شد که  مشاوره تخصصی کلیه مددجویان حوزه توانبخشی منطقه را به انجام برساند.

علی نعمتی  ادامه داد: هدف از اجرای این طرح غربالگری مددجویان به لحاظ اکتسابی و غیر اکتسابی بودن معلولیت و شناسایی اختلالات ژنتیکی به منظور پیشگیری از تولد فرزند معلول در خانواده های دارای معلولیت است.
مدیر بهزیستی ری گفت: همزمان با ورود افراد جهت انجام مشاوره ژنتیک، برای مراجعین پرونده مشاوره ژنتیک تشکیل شده و در صورت نیاز به انجام آزمایش ژنتیک، هماهنگی با آزمایشگاهها،  ونیمراکز پزشکی تخصصی  جهت مشاوره تخصصی، تهیه گزارش و ارجاع به کمیته تخصصی و صدور یاری برگ برای مددجویان و افراد نیازمند، تفسیر نتیجه آزمایش و پیگیری آزمایشات مورد نیاز در خصوص افراد باردارو... در دستور کار این واحد قرار می گیرد.
.
 به گفته وی: آمار مشاوره ژنتیک صورت پذیرفته در سال 97 تعداد 852 نفر و در 9 ماهه سال جاری 606 نفر بوده است.
 نعمتی  در پایان یاد آور شد ،چنانچه مشاوره و آزمایشات ژنتیک به درستی انجام شود موجب صرفه جویی 30 برابری در بودجه درمان و توانبخشی خواهد شد.

کد خبر 12374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد