ری | 78 هزار کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا کنون معاینه شده اند

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان ری به عنوان یکی از اقدامات پیشگیری از معلولیت با پوشش ۸۲ درصدی در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، علی نعمتی مدیر اداره در بازدید از پایگاه اجرای طرح تنبلی چشم گفت: با راه اندازی 29 پایگاه ثابت و 78 پایگاه سیار E چارت در مناطق  مختلف  78 هزار کودک 3 تا 6 سال در طرح پیشگیری از تنبلی چشم از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه  معاینه شدند که  6 هزار کودک مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شد و این طرح بخاطر استقبال خانواده ها  تا پایان دی ماه سال جاری ادامه دارد.
علی نعمتی  با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم با هدف  پیشگیری از اختلات  بینایی در کودکان انجام می شود اظهار داشت: طبق آمار  سازمان بهداشت جهانی در هر دقیقه ۵ نفر در دنیا نابینا می شوند و یکی از بیماریهای چشمی که حدود ۵ درصد مردم جهان را گرفتار می کند آمبلیوپی است.

 نعمتی با اشاره به اینکه این طرح امسال در پایگاههای  شهری و روستایی در سطح شهرستان در حال اجراست، افزود: در اجرای این طرح  که درمهدهای کودک و پایگاه های سنجش بینایی اجرا می شود ، اپتومتریست ها و چشم پزشک هم همکاری دارند.
مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت : تنبلی چشم تا سن زیر هفت سال قابل درمان است و بر این اساس خانواده ها باید تا قبل از  این سن با معاینه دقیق چشم  کودکان از بروز هر گونه عارضه غیرقابل جبران در بزرگسالی جلوگیری کنند.
وی عنوان کرد: دراین طرح کودکان با استفاده از معاینات پزشکی و تجهیزات  تخصصی، غربالگری شده و افراد دارای بیماری‌های چشمی شناسایی و برای درمان به پزشکان متخصص معرفی می شوند.
نعمتی گفت: طی غربالگری تنبلی چشم و معاینه کودک، در صورت مشکوک بودن،  ارجاع به متخصص بینایی‌ سنجی و درنهایت در صورت  احتمال وجود اختلالات بینایی با ارجاع به متخصص چشم پزشک، اقدامات به انجام می رسد.
 وی یادآور شد: اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در سراسر کشور  دنبال می‌شود که می تواند موجب پیشگیری از بروز نابینایی و کم بینایی در کودکان، کاهش معلولیت در جامعه و هزینه های ناشی از بروز معلولیت نابینایی و درمان آن شود.
 علی نعمتی در پایان بازدید  از رایگان بودن مراحل  مختلف طرح برای کودکان  نیاز مند خبر داد.
 

کد خبر 12373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد