شهادت، پاداش چهار دهه عزت و افتخار در لباس سبز بسیج

می‌دانم اکنون در همنشینی با کدام آسمانی نشسته‌ای و یک دنیا عزای ملت ایران را نظاره می‌کنی اما هرچه هست تحقق آرزوی شهادت است که آنرا بارها تکرار و از معبود خواسته بودی.

ایرانیان طلوع خورشید ۱۳ دی‌ماه را با خبر شهادتت آغاز کردند، حاج قاسم سلیمانی میهمان آسمان شد، خبر اگرچه کوتاه بود اما یک دنیا غم، حرف، خباثت، کینه و دشمنی ناجوانمردانه علیه تو را همین جمله کوتاه در خود نهفته است.

حضور حاج قاسم به عنوان فرمانده سپاه قدس ایران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل از عراق گرفته تا سوریه و لبنان و تلاش‌های موثرش در نابودی دشمنان اسلام بویژه گروه داعش موجی از کینه را در دل دشمنان ایجاد کرده بود.

 در کارنامه فرماندهی سردار سلیمانی در نیروی سپاه قدس، نقاط درخشان بسیاری وجود دارد که قلم از بیان آنها عاجز است و  این رشادت‌های مرد بزرگ شاید برای همیشه پنهان بماند.

آنچه در ظاهر و برای نمونه می‌توان از این سردار رشید دید، تقویت و ثبات حزب‌الله لبنان، تقویت نیروهای مقاومت فلسطینی در جریان جنگ‌های ۳۳روزه، ۲۲روزه و   هشت روزه و نیز شکل‌گیری و تقویت محور مقاومت خصوصاً در هشت سال اخیر و پس از شروع بحران در سوریه و عراق است.

کینه دشمنان علیه مرد نبرد ایران زمانی عمیق‌تر شد که پاکسازی منطقه را از تروریست‌های داعش اعلام کرد و در جهان بازتاب گسترده‌ای داشت بطوریکه رهبر معظم انقلاب درجه سپهبدی را به ایشان اعطا کردند.

اگرچه وی به عنوان مرد سرسخت و نبرد ایران در جهان شناخته شده بود ولی روح لطیفش در ابراز همدردی با بازماندگان شهدای مدافع حرم موجی تازه از طرفداری از سوی آنها بویژه فرزندان این شهدا را نسبت به سردار ایجاد کرده بود.

یکی دیگر از رموز موفقیت فرمانده نیروی قدس، برقراری ارتباط با توده‌های مردمی کشورهای مسلمان بود که موجب ساماندهی این نیروها در مبارزه علیه دشمنان شد.

اما سر انجام کینه‌توزی دشمنان که سال‌ها در حال برنامه‌ریزی برای نابودی وی بودند بامداد جمعه تحقق یافت و سردار بزرگ ایران در نزدیکی فرودگاه بغداد به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

این خبر آنچنان گسترده بوده که بازتاب زیادی در رسانه‌های بیگانه و خارجی داشته است و بی شک اهمیت و اقتدار سردار بزرگ ایران را نشان می‌دهد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

براستی، شهادتت نه تسلیت بلکه مبارک باد ای که نامت تکیه‌گاه ایران بود و چهار دهه فعالیت و خدمت به ملت ایران و ملت‌های آزاده جهان را در لباس سبز بسبج به افتخار تمام انجام دادی و اجرت را که شهادت بود سرانجام سرافرازانه دریافت کردی...

یادداشت: آزاده خرم

کد خبر 12336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد