900 معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش داریم

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: 900 معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش داریم که علت عمده معلولیت آنها تصادفات و سقوط از ارتفاع بوده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی در دیدار با مهندس کاملی مدیر عامل فرودگاه خرم‌آباد که به منظور عقد تفاهم نامه جهت ارائه صنایع دستی جامعه هدف بهزیستی در ترمینال فرودگاه صورت پذیرفت اظهار کرد: لرستان ظرفیت‌های خوبی دارد و امیدواریم شاهد تغییراتی در پروازهای فرودگاه خرم‌آباد باشیم.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مخاطبان ما را اقشار خاص و آسیب‌پذیر اعم از معلولان، سالمند، زنان سرپرست خانوار، کودکان و ... تشکیل می دهند.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه 50 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی استان است، گفت: شیوع معلولیت در استان بالاست.

توکلی اضافه کرد: 900 معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش داریم که علت عمده معلولیت آنها تصادفات و سقوط از ارتفاع بوده است.

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: متاسفانه در گذشته نگرش پزشکی به معلولیت وجود داشت اما در چند دهه اخیر این نگرش به رویکرد و نگاه اجتماعی تغییر کرده است.

توکلی بیان کرد: در قانون جامع معلولیت به مناسب سازی فضای فیزیکی دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی تاکید شده و این دستگاه ها ملزم به رعایت این قانون جهت دسترسی قشر معلول به فرصتهای برابر هستند.

وی عنوان کرد: بسیاری از معلولین توانمند هستند اما چون امکان حضور آنها در اجتماع فراهم نشده خانه‌نشین شده اند.

مدیر کل بهزیستی لرستان یادآور شد: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه ای غرفه محصولات صنایع دستی معلولین در ترمینال فرودگاه به مناسب سازی فرهنگی بیانجامد.

توکلی افزود: به منظور خروج معلولین از انزوا و خانه نشینی، مدت سه سال است که هنر درمانی در مراکز بهزیستی اجرا می شود و در این راستا معلولان با شرکت در مسابقات نقاشی برگزار شده در ژاپن توانسته اند به سه مقام دست پیدا نمایند.

در ادامه این دیدار مهندس کاملی مدیر عامل فرودگاه خرم آباد اظهار کرد: به دنبال افزایش مقاصد پروازی و تعداد پرواز در استان هستیم.

کاملی اضافه کرد: جشنواره ورزش‌های هوایی در استان راه‌اندازی خواهد شد و شادی و نشاط را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

وی عنوان کرد: معلولین قشری هستند که باید به آنها توجه شود و این مهم مستلزم این است که نیازمندیهای معلولین را فراهم کنیم.

در ادامه این دیدار بازدید از قسمت‌های اداری و ترمینال فرودگاه خرم آباد با هدف برطرف نمودن مشکلات احتمالی و مناسب سازی ساختمان توسط دبیر ستاد مناسب سازی استان صورت پذیرفت.

کد خبر 12288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد