تامین جهیزیه مددجویان بهزیستی تا پایان خرداد ماه ۹۹ /تمدید فعالیت پویش «حلقه وصل »تا پایان دی ماه

معاون مشارکتهای مردمی،موسسات،توانمند سازی وامورمجلس سازمان بهزیستی با اشاره به ادامه فعالیت این پویش تا ۱۵دی ماه و تمدیدآن تا پایان دی ماه جاری، اظهار امیدواری کرد که تمامی افراد تحت پوشش تا پایان امسال و در نهایت تا خرداد ماه سال آینده، جهیزیه خود را دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، ذوالفقار یزدان مهر، معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی کشور صبح امروز با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر در خصوص تامین جهیزیه زوج های تحت پوشش بهزیستی،گفت:اگر می خواستیم تنها به منابع دولتی اکتفا کنیم،کل اعتبار ما برای تامین جهیزیه مددجویان بهزیستی ۵ میلیارد تومان بود که به هر نفر تنها یک میلیون تومان تعلق می گرفت که در اینصورت مددجویان باید حدود پنج سال هم پشت نوبت می ماندند. 
وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر۲۶ هزار و ۴۹۰ مددجوی واجد شرایط پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند، بنابراین به یک عزم ملی و برنامه ریزی اساسی نیاز داشتیم. به همین منظور با همکاری ۴۰۰موسسه خیریه، مجمع خیرین کشور، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، خیرین خارج از کشور، سازمان زیبا سازی شهرداری تهران، سازمان صدا و سیما و...پویشی به نام «حلقه وصل» تشکیل و از ۹ آذر ماه جاری کار خود را آغاز کرد که تا امروز رقم خوبی جمع آوری شده است.
یزدان مهر با اشاره به ادامه فعالیت این پویش تا ۱۵دی ماه و تمدید آن تا پایان دی ماه جاری، اظهار امیدواری کرد که جهیزیه تمامی افراد تحت پوشش تا پایان سال و در نهایت تا خرداد ماه سال آینده، جهیزیه خود را دریافت کنند.

برگزاری مراسم جشن ازدواج برای زوج های تحت پوشش تهران

این مقام مسئول از برپایی جشن ازدواج برای تمامی زوج های تحت پوشش تهرانی خبر داد و افزود: با همکاری مجمع خیرین در روز ۲۸ دی ماه جاری، جشن ازدواج زوج های  تحت پوشش و واجد شرایط تهرانی برگزار می شود که جهیزیه آنها نیز در همین جشن اهدا می شود.

وی گفت:قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، که سالانه، ۱۴ هزارجهیزیه پرداخت می کند، جهیزیه۱۰ هزار مددجو  این سازمان را تقبل کرده است که اقلام را تهیه و بر اساس اسامی که بهزیستی در اختیارشان قرار داده است، در مناطق مختلف توزیع می کند.

 معاون مشارکت های بهزیستی افزود: خوشبختانه خیرین داخل و خارج کشور هم به این موضوع ورود پیدا کرده اند. البته تنها ما به عنوان سازمان بهزیستی، در این خصوص تصدی گری نمی کنیم بلکه خیرین می توانند به صورت مستقیم به نیازمندان شناسایی شده کمک خود را پرداخت کنند. 

وی در خصوص نوع اقلام اهدایی در جهیزیه گفت:به هر زوج مبلغ ۷۰میلیون ریال جهیزیه با ارزش۱۰۰میلیون ریال، شامل اقلام اساسی همچون یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، فرش و... تحویل داده می شود.
یزدان مهر  راه های مشارکت در این پویش را مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان بهزیستی کشور به نشانی www.behzisti.ir و اپلیکیشن آسان پرداخت(آپ) و سکه و همچنین شماره گیری کد دستوری#۳۰۰*۷۴۱* عنوان کرد و افزود: مردم ما همواره ثابت کرده اند که اگر شفاف سازی و جلب اعتماد در این زمینه ها صورت بگیرد، با تمام توان و سرمایه خود وارد میدان می شوند و کمک می کنند، چنانچه شاهد بودیم در پویش قبلی در خصوص تامین لوازم التحریر دانش آموزان محروم ، سنگ تمام گذاشتند و توانستیم با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان از محل کمک خیرین، به ۱۵۶ هزار دانش آموز تحت پوشش سازمان بهزیستی، کوله پشتی و لوازم التحریر کامل هدیه بدهیم.

وی همچنین با اشاره به تشکیل سامانه خیرین و نیازمندان گفت: در حقیقت سازمان بهزیستی در این سامانه بین توانگران و نیازمندان ،نقش یک حلقه وصل را ایفا می کند و خیرین می توانند با مراجعه به این سامانه، افراد نیازمند را شناسایی کرده و به شکل مستقیم،کمک های خود را پرداخت کنند. 

یزدان مهر در خصوص دیگر فعالیت های سازمان بهزیستی در حوزه توانمند سازی جامعه هدف نیز،گفت:در حال حاضر۱۱۳هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی،پشت نوبت دریافت مسکن هستند که خوشبختانه با همکاری بنیاد مستضعفان،جامعه خیرین حامی معلولان،خیرین و مردم و... فعالیت های خوبی برای تامین این واحدهای مسکونی،انجام شده است.

 وی افزود:۵ هزار و ۲۵۲ واحد مسکونی،توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در روستاهای محروم و مناطق مرزی ساخته می شود. همچنین قرارگاه خاتم الانبیا نیز ساخت ۱۵هزار واحد مسکونی را بر عهده گرفته است که ۱۵۲۱واحد در حال ساخت است.

یزدان مهر در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: برای معلولان و مددجویان تحت پوششی که هیچ گونه درآمد و توانایی مالی ندارند،واحد مسکونی به صورت کاملا رایگان تحویل می شود.

کد خبر 12276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =