تاسیس مراکز مثبت زندگی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: مراکز مثبت زندگی با هدف ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی تاسیس می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی اظهار کرد: این مراکز در راستای ارائه خدمات بهزیستی در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ایجاد می شوند.

وی افزود: این خدمات شامل ثبت درخواست و تشکیل پرونده فرزند خواندگی، پاسخگویی به مراجعین اخذ و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز بالاتر و سایر دستگاه ها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات، پیگیری های مورد نیاز جهت صدور مجوز و ... است.

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این باره گفت: یکی دیگر از خدمات این مراکز همکاری در طرح ها و برنامه های جدید سازمان است.

مریم لطفی اظهار کرد: جانمایی این مراکز در محدوده هایی انجام می شود که بیشترین تراکم مددجویان بهزیستی در آن مناطق بوده است.

وی تصریح کرد: این طرح باید تا پایان سال اجرایی شود و متقاضیان تاسیس این مراکز نیز در کمیسیون ماده ۲۶ و تصدیق رییس اداره فناوری تایید صلاحیت می شوند.

لطفی افزود: در استان ها نیز باید کارگروه عملیاتی با ریاست مدیرکل و دبیری رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل شود.

وی عنوان کرد: وظایف این کارگروه نیازسنجی الزامات، چالش ها، احصا و شناسایی ظرفیت های موجود و .. است.

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل تکمیلی به استان، فراخوان جذب و صدور مجوز برای متقاضیان واجد شرایط آغاز می شود.

کد خبر 12269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد