ساختمان ادارات پلدختر برای معلولان مناسب‌سازی شود

رئیس اداره بهزیستی پلدختر گفت: لازم و ضروری است که در بازه زمانی یک ماهه راه دسترسی ساختمان دستگاه‌های این شهرستان برای معلولان مناسب‌سازی شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان عبدالرضا پاپی الوار در جلسه کمیته مناسب سازی شهری پلدختر، اظهار داشت: مناسب سازی به عنوان نیاز ویژه و ضروری معلولان لازم است که در دستور کار همه افراد در هر جایگاه و مسئولیتی قرار گیرد و برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان این که طراحی مناسب و مبلمان شهری متناسب با نیازهای معلولان باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان قرار گیرد، افزود: معلولیت پدیده‌ای غیر قابل پیش بینی است که ممکن است به دلایلی اعم از تصادفات، بیماری‌ها و حوادث غیر مترقبه برای هر فردی اتفاق بیفتد.

رئیس اداره بهزیستی پلدختر گفت: مناسب سازی راه دسترسی نه تنها برای معلولان بلکه برای سالمندان و کودکان و زنان باردار و افراد ناتوان ضروری و یک نیاز ویژه است.

وی افزود: قانون جامع معلولان به صراحت اعلام و ملزم کرده که همه افراد جامعه بایستی به طور یکسان و برابر از امکانات موجود بهره مند شوند و اگر این فرصت برای این قشر عظیم از جامعه فراهم نشود آنها را به گوشه نشینی سوق داده و به آنها جفا می‌شود.

پاپی الوار یادآور شد: لازم و ضروری است که در بازه زمانی یک ماهه راه دسترسی دستگاه‌ها برای معلولان سطح شهرستان مناسب سازی و زمینه حضور آنان فراهم شود تا با جامعه پیوند داده شوند و از حق مسلم خود برخوردار شوند.

کد خبر 12258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد