بیش از 196 هزار کودک  تا پایان آذر ماه مورد معاینه چشم قرار گرفتند

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان بیان کرد: از اول آبان تا پایان آذرماه 98 بیش از 196هزار کودک 3تا6ساله در طرح تنبلی چشم مورد معاینه قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان علی حسن زاده تصریح کرد: امسال 397 هزار و 430 کودک گروه هدف این طرح در استان خوزستان بوده اند که از این تعداد 196 هزار و 735 نفر تا پایان آذرماه مورد معاینه قرار گرفته اند.

وی گفت: به منظور کاهش شیوع بروز اختلال نابینایی و کم بینایی، برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی(تنبلی چشم) هر ساله برای سنجش کودکان 3 تا 6 ساله از ابتدای آبان ماه در کلیه پایگاه های دائمی و غیردائمی بهزیستی اجرا می شود.

علی حسن زاده با اشاره به اینکه این برنامه فرصتی طلایی برای تضمین سلامت بینایی کودکان و راهی موثر برای جلوگیری از بروز معلولیت و کاهش بینایی است افزود: انجام این تست در کودکان از پیشرفت سایر بیماری های چشمی، عیوب انکساری، استرابیسم و آمبلیوپی جلوگیری می کند.

حسن زاده با اشاره به اجرای این برنامه در سه سطح مربی، اپتومتریست و چشم پزشک عنوان کرد: تعداد 2 هزار و 410 مربی، 47 اپتومتریست و 17 چشم پزشک در 45 پایگاه دائمی و 2 هزار و 149 پایگاه غیردائمی در روند اجرای طرح با بهزیستی خوزستان همکاری می کنند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم هم اکنون در مراکز درمانی و بهداشتی، مهدهای کودک و مجتمعات خدمات بهزیستی در حال برگزاری است توضیح داد: والدین می توانند با مراجعه به پایگاه های مذکور با در دست داشتن شناسنامه فرزندانشان، تا پایان اسفند ماه برای انجام تست آمبلیوپی مراجعه کنند.

علی حسن زاده در پایان با تاکید بر اینکه کودکان بی بضاعتی که با مشکلات بینایی مواجه شوند مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت تصریح کرد: امیدواریم که امسال نیز همچون سنوات گذشته شاهد پوشش صد در صدی طرح و جلوگیری از مشکلات بینایی در فرزندان عزیزمان باشیم.

           

کد خبر 12244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد