ری |  طرح مدیریت مورد در مرکز معتادین متجاهر شفق اجرا شد

مدیر بهزیستی شهرستان ری ضمن بازدید از مرکز شفق نحوه اجرای طرح مدیریت مورد در مرکز معتادین متجاهر را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ری، نعمتی مدیر بهزیستی شهرستان ری به همراه خادم معاون پیشگیری ،گنجانی مدیر و نماینده مدیر کل بهزیستی استان تهران  از بخش های مختلف مرکز معتادین متجاهر شفق شامل بهداری، کتابخانهسالن جلسات، واحد مددکاری و روانشناسی، کارگاه تولیدی و... بازدید و از نزدیک با پرسنل مرکزو نیز خدمت گیرندگان دیدار و گفتگو کرد.
 نعمتی ضمن اشاره به عزم ملی برای مقابله با معضل اعتیاد افزود: مشارکت همگانی آحاد مختلف جامعه در امر پیشگیری از این پدیده شوم و حمایت و توانمند سازی  بهبودیافتگان برای ورود به اجتماع، اثرات این آسیب اجتماعی که زمینه ساز سایر آسیب ها است را بسیار کاهش خواهد داد.
 وی گفت: طبق ماده 16 قانون اصلاحیه مبارزه با مواد مخدر که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری اولیه معتادان متجاهر اقدام می‌کند و پس از آن معتادان مذکور به مراکزباز پروری ماده 16وماده 15 منتقل می‌شوند.
 مدیر بهزیستی شهرستان ری خاطرنشان کرد: در مجموع در  شهر ری، 5 مرکز ماده 16 وجود و به دستور قاضی، معتادان متجاهر پس از انتقال به این مرکز برای دوره مشخص از 3 تا 6 ماه، تحت درمان و باز توانی قرار می‌گیرند و کسانی که از طریق مددکار و مشاوره بتوانند با خانواده های خود ارتباط برقرار کنند ترخیص می شوند و در غیراینصورت دوره درمان دیگری برای آنان تمدید می شود.
نعمتی بیان کرد: در حال حاض در این مرکز طرح مدیریت مورد با هدف ارائه خدمات مددکاری و مشاوره، بازدید از منزل مددجو، ایجاد اشتغال جهت 300 نفر از بهبود یافتگان و توانمند سازی آنان که با همکاری دو کلینیک مددکاری صورت می پذیرددر حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه شهرستان ری قطب بازپروری معتادین متجاهر است افزود: وظیفه جمع آوری معتادین متجاهر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر است و بعد از جمع اوری غربالگری با اداره بهزیستی است که از ابتدای سال تا کنون 23هزار نفر در مرکز شهید باهنر در محله بهمنیار غربالگری شده اندواز این تعداد حدود 11هزار نفر در مراکز ماده 16 و تبصره 2 ذیل ماده 16 پذیرش شده اند.
در پایان این بازدید نعمتی در نشستی که با مدیر مرکز و معاون پیشگیری بهزیستی شهر ری داشت به بررسی مشکلات و مسایل موجود در این مرکز پرداختند.

کد خبر 12242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد