اجرای طرح غربالگری بینایی

جامعه آماری کودکان مشمول طرح غربالگری در استان سمنان در سال ۹۸ سی و چهار هزار کودک است

انسیه ایمانی معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان : سازمان بهزیستی در پیشبرد رویکرد خود مبنی بر پیشگیری و مقدم داشتن آن بر درمان هرساله از ابتدای آبان ماه تا پایان آذر در کلیه مهدهای کودک و پایگاه های ثابت و سیار خود اقدام به انجام غربالگری بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال می نماید و همچنین غربالگری در پایگاه های ثابت تا پایان سال نیز انجام می شود .

ایمانی گفت: در سال ۱۳۹۷  قریب به بیست و یک هزار کودک در سراسر استان از خدمات طرح غربالگری بهره مند شدند و  بیش از ۸۵۰ مورد مشکوک در طرح غربالگری بمنظور کنترل و درمان مورد پیگیریهای تخصصی قرار گرفته اند که این مداخلات تا سن ۱۰ سالگی ادامه می باید.

وی افزود : جامعه آماری کودکان مشمول طرح غربالگری در استان در سال ۹۸ سی و چهار هزار کودک است که طرح در  کلیه مهدهای کودک و در ۱۶۰ پایگاه ثابت غربالگری بینایی در سطح استان تا پایان آذر ماه انجام شده است که  از بین ۱۶۰ پایگاه ثابت ۱۲ پایگاه دائم بوده و تا پایان سال به عموم جامعه ارائه خدمات می نمایند .

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : تا پایان آذر ماه سال جاری ۱۶۱۲۰ نفر در سطح استان در مرحله اول غربالگری شرکت کرده اند که در مجموع این افراد تعداد ۱۹۷ نفر به مرحله دوم و بینایی سنج معرفی شده اند که در مرحله سوم این تعداد بعد از غربالگری در بینایی سنجی به مرحله سوم و پزشک معرفی می شوند که در مرحله اول از شهرستان های دامغان ۱۸۰ ، سمنان ۷ ، میامی ۷ ، مهدیشهر ۶ ، سرخه ۲و گرمسار ۱ نفر  به بینایی سنج معرفی شده اند .

ایشان در ادامه گفت: انتظار می رود با تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع در جهت رشد و بهبود سلامتی کودکان و اهمیت خانواده ها به این موضوع غربالگری بینایی تا پایان سال از مرز   ۲۱۰۰۰ کودک  در سراسر استان بگذرد .

کد خبر 12237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد