زوج درمانی راهی برای حل مشکلات و بهبود رابطه بین همسران

زنجان | معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان خبر از برگزاری دوره آموزشی زوج درمانی ویژه روان شناسان و مشاورین خانواده استان داد و افزود : زوج‌درمانی راهی برای حل مشکلات و کشمکش‌های زوج‌هایی است که خود به تنهایی قادر به حل مشکلاتشان نیستند. فرایند زوج‌درمانی شامل زن و شوهر، و یک فرد آموزش دیده و متخصص در این زمینه است که در خصوص احساسات و افکارشان بحث می‌کنند.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، سلمان حسینی هدف از برگزاری دوره را کنترل و  کاهش طلاق و افزایش آمار ازدواج پایدار ،  با هدف تربیت و بازآموزی مشاوران خانواده  عنوان کرد و افزود : آگاه سازی خانواده از مسائل و مشکلات اجتماعی، آموزش سنجش و تشخیص دقیق مشکلات زناشویی ، روابط زناشویی موفق و مهارت های ارتباطی ، از مباحث مورد بررسی در این دوره آموزشی  است .

وی با بیان اینکه زوج درمانی باید به محض بروز مشکلات در زندگی روزمره، آغاز شود تصریح کرد : این شاخه از روان درمانی رابطه، به زوج هایی پیشنهاد می شود که به دلیل عدم شناخت پیش از ازدواج و نداشتن انگیزه های ازدواج صحیح  دچار سردی و عدم اعتماد در رابطه شده اند.

حسینی افزود :در این دوره سعی شده علاوه بر دانش افزایی کارشناسان شاغل در سه دستگاه همکار در برگزاری دوره آموزشی (در حوزه مشاوره و روان درمانی)، تبادل تجربه بین مدرس و کارشناسان حاضر در دوره انجام شده تا بدین طریق اصلاح روش ها و علمی تر شدن شیوه های ارایه خدمات روان شناختی  به شکل عملی و نیمه کارگاهی انجام پذیرد.

گفتنی است این دوره با حضور 70 نفر از روان شناسان و مشاورین خانواده استان در دو روز با همکاری اداره کل بهزیستی، دادگستری، نیروی انتظامی و انجمن مددکاری استان در محل سالن اجتماعات بهزیستی استان برگزار گردید .

کد خبر 12212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد