ثبت و تجمیع کمک های خیرین  و نیازمندان واقعی در سامانه «سایه»

نشست صمیمی دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور با نمایندگان کانون ها، مؤسسات و مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان خراسان جنوبی، عصر امروز با حضور دکتر افضلی نماینده مردم سربیشه و نهبندان، مدیرکل و معاونین بهزیستی استان، در بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از خراسان جنوبی، معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست صمیمی با نمایندگان کانون ها، مؤسسات و مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر از معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در صف دریافت جهیزیه هستند، گفت:تامین جهیزیه این افراد بدون همراهی خیرین و مردم گرانقدر، امکان پذیر نبوده و از عهده بهزیستی خارج است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه تامین مسکن در وزارت مسکن و شهرسازی، گفت: مقرر شد که حمایت از مسکن معلولان شدید و خیلی شدید ودهک های یک تا سه را در اولویت دریافت کمک های  مسکن بدون تسهیلات قرار بدهیم. همچنین در فاز اول یک هزار و ۵۲۵ خانوار در حال شناسایی هستند که در این خصوص به زودی اقدام خواهد شد.

 رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین به تجمیع کمک های خیرین در سامانه «سایه» اشاره کرد و افزود:این طرح به صورت پایلوت در کرمانشاه در حال انجام است. براساس این سامانه نیازمندان واقعی شناسایی و علاوه بر ثبت، معرفی نیز خواهند شد.

تشکیل شبکه سلامت اجتماعی با راه اندازی مراکز مثبت زندگی در بهزیستی

دکتر قبادی دانا با اشاره به اینکه، یکی از مؤلفه های اصلی سازمان بهزیستی مددکاری اجتماعی است، افزود: مددکاران اجتماعی نیز از مجریان اصلی در مراکز مثبت زندگی هستند. از این رو سعی ما بر این است که زندگی فرای وضعیت کنونی در مراکز متفرقه به تمامی نیازمندانِ مددکاری اجتماعی ارائه شود.

وی افزود:مراکز مثبت زندگی در محله های مختلف ایجاد و راه اندازی خواهند شد. فعالیت این مراکز بر دو محور آی. تی و مددکاری اجتماعی بنا خواهد شد. همچنین قرار است در این مراکز بیست هزار مددکار اجتماعی مشغول به کار می شوند.

رییس سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: در این مراکز خدمات براساس توزیع جامعه هدف، منطقه  جغرافیایی و بعد خانوار، توزیع خواهد شد، به طوری که هر مرکز به ازای ۵۰۰ خانوار و براساس نیاز واقعی تشکیل می شود. این مراکز تمامی موارد ماده  ۲۶ را براساس ۲۲ فعالیت سطح یک بهزیستی، ارائه خواهند داد. 

وی همچنین در خصوص یارانه مراکز گفت:تلاش ما بر این است که یارانه مراکز شبه خانواده را به مبلغ یارانه مراکز شبانه روزی توانبخشی نزدیک کنیم. همانطور که مبلغ یارانه مراکز توانبخشی را امسال افزایش دادیم انشاءالله در برنامه های آینده این کار را با همکاری سازمان برنامه و بودجه و مجلس انجام دهیم.

کد خبر 12203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =