ضرورت آشنایی کودکان با حقوق شهروندی در ورود به محیط‎های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به کسب رتبه برتر این اداره‎کل در طرح ارزیابی عملکرد در شاخص‎های اختصاصی، گفت: اگر سازمانی برای بهبود کیفیت فعالیت‎هایش برنامه‎ای نداشته باشد محکوم به فنا خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه‎زهرا توکلی صبح امروز در جلسه بررسی نتایج شاخص‎های ارزیابی عملکرد در سال گذشته و برنامه‎ریزی جهت ارزیابی عملکرد دستگاه در سال جاری که در سالن جلسات بهزیستی استان برگزار شد، با اشاره به این‎که بحث بهبود کیفیت در سازمان‎ها به ویژه در جهان پیچیده امروزی یک اولویت و ضرورت است، اظهار کرد: اگر سازمانی برای بهبود کیفیت فعالیت‎هایش برنامه‎ای نداشته باشد محکوم به فنا خواهد بود.

وی با اشاره به این‎که بحث بهبود کیفیت در سازمانی مانند سازمان بهزیستی که یک سازمان حمایتی خاص است، کار سختی است، عنوان کرد: بهزیستی از این جهت که جامعه هدف و فرآیندهای ارائه خدمات گسترده دارد، نزدیک به180 فرآیند خدماتی و زیرمجموعه‎های آن‎ها برای سازمان تعریف شده ‎است.

توکلی با اشاره به این‎که حقوق و مزایای پرسنل این سازمان در سطح مناسبی نیست، ادامه داد: سختی کار در سازمان مشهود بوده و این سازمان از نیروهای انسانی توانمندی که نگاه کارشناسی دقیقی به مسائل دارند، برخوردار است و اینکه سازمانی در بحث ارزیابی رتبه‌های خوبی را طی سالیان متوالی کسب کند به دلیل همین همت و نگاه علمی و دقیق است.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: این موفقیت به دست نمی‎آمد مگر با همت و تلاش تمام 667 نفر نیروی انسانی سازمان که اگر همت این جمع نبود این اتفاق نمی‎افتاد. 

وی با بیان این‎که معتقدم برای خوب بودن نمی‎شود حدی تعریف کرد، اظهار کرد: ما در شاخص‎های اختصاصی رتبه 1000 را کسب کردیم که حفظ آن برای ما کار خاصی خواهد بود و امیدواریم در شاخص‎های عمومی نیز این وضعیت را داشته باشیم.

توکلی با اشاره به این‎که شخصاً معتقدم مشکل ما در حقوق شهروندی بحث ریشه‎ای و فرهنگی است، بیان کرد: باید کودکانمان را از زمانی که وارد محیط‎های اجتماعی می‎شوند با حقوق شهروندی آشنا کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان تأکید کرد: شاید یکی‎از دلایلی که ما در سازمان‎ها خیلی توفیق حاصل نمی‎کنیم این است که می‎خواهیم از طریق یک سری از مکانیزم‎ها رعایت حقوق شهروندی را اجبار کنیم، اما اگر ما به سمتی برویم که براساس این خروجی‎ها آن‎را به‎عنوان یک ضرورت در سیستم آموزش و پرورش کشور نهادینه کنیم که بچه‎های ما از دوران کودکی با ضرورت رعایت حقوق شهروندی آشنا شوند، کار ما دستگاه‎های اجرایی خیلی راحت‎تر خواهد بود.

وی با بیان این‎که رتبه و نمره جنبه انگیزشی دارد، گفت: دغدغه ما این است به سمتی برویم که مردم از خدمات سازمان‎ها رضایت داشته باشند که رضای خداوند نیز از این طریق حاصل می‎شود

کد خبر 12199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد