‍ غربالگری ۸۹ هزار نفر در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در لرستان

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان از غربالگری ۸۹ هزار نفر در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی، ابتسام داشی  اظهار کرد: یکی از طرح‌های پیشگیرانه بهزیستی لرستان پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) است.

وی ادامه داد: تعهد امسال بهزیستی استان برای غربالگری چشم ۸۹ هزار نفر است که در صورت تأمین اعتبار تا ۱۰۰ هزار نفر را غربالگری خواهیم کرد.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ کودک غربالگری شدند و این مهم تا پایان امسال ادامه دارد.

داشی بیان کرد: تعهد سال گذشته در طرح غربالگری چشم ۸۹ هزار نفر بوده که بیش از تعهدمان کار انجام دادیم و ۹۷ هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان افزود: سال گذشته از این تعداد غربالگری شده ۲۰۰۰ نفر مشکل بینایی داشتند که از این تعداد ۳۹۸ مورد دچار تنبلی چشم بودند.

وی با بیان اینکه انجام طرح غربالگری چشم هزینه‌بر بوده و نیازمند تأمین اعتبار است، تصریح کرد: چنانچه اعتبار لازم تأمین شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر را غربالگری خواهیم کرد در غیر این‌صورت فقط می‌توانیم به تعهدمان عمل کنیم.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان بیان کرد: این طرح امسال در ۶۰۰ پایگاه در حال انجام بوده و این درحالیست که سال‌گذشته در ۵۵۵ پایگاه طرح غربالگری چشم انجام شده است.

کد خبر 12184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد