واگذاری 5554 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه طی دهه گذشته

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در واگذاری واحدهای مسکونی به خانوارهای دومعلوله سهم استان کرمانشاه 242 واحد شهری بود که 140 واحد واگذار شده و مابقی نیز در دست اقدام است و 78 واحد روستایی نیز در تعهد بهزیستی استان که تاکنون 40 واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، نشست تخصصی حوزه معاونت مشارکت های مردمی، اشتغال، مسکن و توانمندسازی بهزیستی استان کرمانشاه با حضور معاون مربوطه، کارشناسان ستادی، روسای شهرستان های تابعه و کار شناسان  این حوزه در محل مجتمع فرهنگی_آموزشی بهزیستی شهرستان کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست دستورالعمل ها و برنامه های پیش بینی شده در سه حوزه مسکن، اشتغال و مشارکت های مردمی جهت اقدام و برنامه ریزی  لازم مورد بررسی قرار گرفت.

زهره شریفی معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: یکی از رسالت ها و وظایف مهم سازمان بهزیستی جلب و جذب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت مراکز غیردولتی و خیرین است.

وی با بیان اینکه ماهیت سازمان بهزیستی مردمی بودن آن است، گفت: باید تلاش کنیم فعالیت ها را مردمی کنیم و رویکردی مردمی و مشارکتی داشته باشیم.

شریفی، مهمترین نیاز مددجویان تحت پوشش را توانمندسازی همراه با کرامت انسانی آنها برشمرد و عنوان کرد: باید به دنبال نهادینه کردن حضور خیرین در سازمان بهزیستی باشیم که خوشبختانه در این راستا عملکرد خوب و موفقی داشته ایم.

این مسئول گفت: برگزاری پویش بهشتی زیستن با هدف تامین مسکن مددجویان از جمله اقدامات حضور خیرین در بهزیستی است که موفق شدیم در این همایش مبلغ یک میلیارد و 450 میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی را جمع آوری کنیم که ساخت هشت مسکن برای خانوارهای معلولان نیز در این پویش با کمک خیرین در دستور کار قرار گرفت.

شریفی با اشاره به برگزاری دومین همایش تامین مسکن مددجویان بهزیستی استان با همکاری مجمع خیرین حامی معلولان کشور، افزود: در این همایش نیز چندین میلیارتومان کمک جمع آوری شد.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه، همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور انجمن خیرین معلولان استان نیز راه اندازی خواهد شد.

وی بیان داشت: تعهد امسال بهزیستی استان کرمانشاه ساخت 120 واحد مسکونی برای مددجویان است که موفق شدیم طی 9 ماهه امسال چندین برابر تعهد 1167 واحد مسکونی را به مددجویان واگذار کنیم.

به گفته این مسئول، در واگذاری واحدهای مسکونی به خانوارهای دومعلوله سهم استان کرمانشاه 242 واحد شهری بود که 140 واحد واگذار شده و مابقی نیز در دست اقدام است و 78 واحد روستایی نیز در تعهد بهزیستی استان که تاکنون 147 واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده است.

شریفی یادآور شد: از ابتدای نهضت واگذاری مسکن به مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه که از سال 89 آغاز شده سهم استان کرمانشاه 6987 واحد بوده که تاکنون 5 هزار و 554 واحد تحویل شده است که 400 میلیاردریال آن از بودجه دولتی بوده است.

کد خبر 12175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد