به گزارش بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی اظهار کرد: تماس های تلفنی به خط ۱۲۳ در ۹ ماهه امسال ۴۳۴ مورد بوده اما در مدت مشابه سال گذشته ۳۶۱ مورد بوده است.
وی افزود: همچنین در خصوص تیم سیار نیز در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم؛ در سال گذشته ۲۲۰ مورد و در سال ۹۸ نیز ۲۷۶ مورد ارجاع به محل داشته ایم.
قربانی عنوان کرد: مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگب، اجتماعی و ... در سال گذشته ۴۰۰ مراجعه داشته و امسال این مراجعات به ۴۲۶ مورد رسیده است.
مسئول اروژانس اجتماعی شهرستان بجنورد نیز در این باره گفت: اولین راه ارتباطی مردم با اورژانس اجتماعی شماره بدون کد ۱۲۳ است و مردم در صورت بروز مشکلات اجتماعی می توانند با این شماره تماس بگیرند.
راحله فرخنده اظهار کرد: همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در مرکز حضور دارند و به این موضوعات رسیدگی کرده و اگر مشکل مزبور حل نشد، تیم سیار اورژانس اجتماعی به محل اعزام می شود.
وی افزود: گاهی اوقات با اعزام تیم به محل نیز، مشکل قابل رفع نبوده و سپس افراد به مرکز مذاخله بحرام های فردی، خانوادگی، اجتماعی و ... ارجاع می شوند.
فرخنده تصریح کرد: سعی ما بر این است تا بتوانیم این مشکلات را تا جای ممکن با استفاده از مشاوره حل و فصل کنیم.
وی افزود: مراجعان به مرکز مداخله نه تنها به صورت تلفنی بلکه به درخواست ادارات دیگر و همچنین مراکز و موسسات ذی ربط به اورژانس می آیند.
فرخنده یادآور شد: در اورژانس اجتماعی تمامی خدمات از جمله مشاوره حقوقی، روانپزشکی و ... به صورت رایگان انجام شده و در مجموع ۲۲ نفر در این بخش مشغول به خدمت هستند.
وی با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر بالاترین آمار در بین مراجعات اختلافات خانوادگی بوده، افزود: مشاورین و مددکاران اورژانس تا پایان آمدن مشکل در کنار مددجویان و مراجعان حضور دارند و جلسات مشاوره ای را ادامه میدهند.
مسئول اروژانس اجتماعی شهرستان بجنورد گفت: اورژانس اجتماعی در زمینه های کودک آزاری، همسر آزاری، زنان و دختر آسیب دیده اجتماعی، کودکان کار و ... فعالیت و خدمت رسانی می کند.
نظر شما