سیزدهین دوره اردوهای فرزندان مهر برگزار شد

سیزهمین دوره اردوهای جشنواره فرهنگی و ورزشی فرزندان مهر در سطح کشور در تابستان امسال برگزار شد.

سعیده سیدی در گفت و گو با روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: هدف از این اردوها رفع خستگی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست از تحصیل و همچنین آشنایی با فرهنگ های مختلف دیگر نقاط کشور است.

وی با اشاره به اینمه تابستان امسال سه دوره اردو برای فرزندان مهر برگزار شده، افزود: این اردوها با اهداف فرهنگی و ورزشی به میزبانی یک شهر برگزار می شود.

سیدی عنوان کرد: نخستین دوره این اردوها در خردادماه برگزار شده که پسران برتر در رشته فوتسال به تنکابن رفتند و با دو برد و یک باخت موفق به کسب مقام نشدند.

وی افزود: در این اردو ۱۰ کودک به همراه مربی و سرپرست به مدت یک هفته در تنکابن اقامت داشته و برنامه های فرهنگی و ورزشی داشته اند.

سیدی درباره اردوی بعدی نیز گفت: این دوره نیز در تیرماه برگزار شد و پسران امداد بگیر و فرزندان مراکز بهزیستی در رشته های آمادگی جسمانی، تنیس، شطرنج، شنا و دومیدانی در شهر تنکابن به مدت یک هفته حضور داشتند.

وی افزود: اردوی سوم که مربوط به دختران مهر بود نیز هماهنند اردوهای قبلی در مردادماه برگزار شد.

سیدی تصریح کرد: در این دوره اردوهای فرهنگی ورزشی، مقامی توسط ورزشکاران کودک استان به دست نیامد اما بلافاصله کلاس های تقویتی برای ورزش آنان برگزار شد و با ادارات ورزش و جوانان و کار تعاون و رفاه اجتماعی رایزنی شد تا کودکان تحت پوشش بهزیستی در مکان های ورزشی متعلق به این دو اداره فعالیت داشته باشند.

وی عنوان کرد: برخی از این کلاس ها که هزینه بر بودند، با هماهنگی و تقبل اداره کل بهزیستی برای کودکان برگزار شده است.

کارشناس مراکز شبه خانواده اداره کل بهزیستی تصریح کرد: امید داریم تا در ادوار آینده این جشنواره مقام های درخور و شایسته ای با برنامه ریزی های انجام شده کسب کنیم.

کد خبر 12091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد