گسترش تفکر کارآفرینی در جامعه، منجر به افزایش بهره وری می شود

آیین اختتامیه دوره آموزشی «سواد کسب و کار» مربیان برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی، عصر امروز با حضور دکتر حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی و دکتر فریبا درخشان نیا مدیر کل دفتر توانمند سازی خانواده بهزیستی، دکتر ازوجی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر سیاست گذاری و توسعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر سرهنگی مدیر کل توسعه کارآفرینی وزارت رفاه و جمعی از اساتید و کارشناسان این حوزه در هتل کوثر تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، دکتر فرید در این مراسم ضمن تشکر از همکاری موسسه تاک و بانک اشپار کاسه آلمان که در برگزاری این دوره آموزشی با سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری کرده اند، گفت: قطعا هر کاری که در حوزه ملی انجام می گیرد چه در زمینه سیاستگذاری، اجرا، ارزیابی و... به همکاری شرکای متعدد نیاز دارد تا به هدف مورد نظر خود برسد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی با اشاره به اهمیت رویکردهای کسب و کار برای دهک های پایین در آمدی در جامعه، گفت: در تمام دنیا بخشی از فعالیت های موسسات و نهادهایی که در زمینه های اقتصادی، تجارت و ... فعالیت می کنند، به دهک های پایین درآمدی در جامعه اختصاص دارد و  تلاش می شود که این افراد بتوانند به تسهیلات مالی بانک ها دسترسی پیدا کنند.
وی افزود: موانع دسترسی دهک های پایین درآمدی یا به مواردی همچون تبعیض و عدم عدالت اجتماعی برمی گردد و یا اینکه مقررات بانکی مناسب و حامی این افراد وجود ندارد تا بتوانند از منابع مالی بانکی استفاده کنند.
دکتر فرید همچنین لزوم آموزش و ایجاد نگاه و تفکر کارآفرینی و مدیریت پول از سنین پایین را موجب فراهم شدن مسیر توسعه کسب و کار عنوان کرد و افزود: این دیدگاه در دراز مدت، موجب افزایش بهره وری در جامعه خواهد شد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه آموزش هایی از این دست، فراگیری این تفکر را در سیاست گذاری برای جامعه مفید خواند و افزود: طی، سالهای اخیر سازمان ها و نهادهای بسیاری به حوزه تامین مالی خرد وارد شده اند که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و... و. از جمله این نهادها هستند.

وی افزود: اگر دیدگاه ها و نقطه نظرات این نهادها به اشتراک گذاشته شود، قطعا راهکارهای مناسب تر به دست می آید چرا که توسعه رویکردها و همکاری ها، در کمک به نتیجه و اثر بخشی بیشتر، موثر است.
دکتر فرید در پایان سخنانش، گفت: اگر درصد جمعیتی کشورهایی که در زمینه تامین مالی خرد فعالیت می کنند با کشور خودمان مقایسه کنیم، متوجه می شویم که هنوز راه زیادی پیش رو داریم و برگزاری دوره های آموزشی برای گسترش و فراگیری هر چه بیشتر موضوع و جذب و جذب ایده های قابل اجرا در استان ها، ضروری است.

توسعه مدل تامین مالی خرد با تمرکز بر اشتغال 

در ادامه این برنامه، دکتر فریبا درخشان نیا مدیرکل دفتر توانمند سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به همکاری ۱۲ساله سازمان بهزیستی، بانک کشاورزی و موسسه تاک در برنامه تامین مالی خرد، گفت: اهدافی که برای این برنامه پیش بینی شده است همواره در زمینه بهبود معیشت، توسعه روستایی و افزایش سرمایه اجتماعی بوده است و تنها ۱۰ درصد از برنامه با هدف ایجاد کسب و کار اجرا می شد.

وی افزود: اما با توجه به اینکه از سال گذشته هم  سازمان بهزیستی و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توسعه مدل تاکید دارند، از این پس مبحث اشتغال و ایجاد کسب و کار در این طرح بسیار پر رنگ تر از گذشته دنبال می شود.

دکتر درخشان نیا اظهار امیدواری کرد که با حمایت  وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و همکاران پر تلاش دفتر توانمند سازی زنان و خانواده بهزیستی، این برنامه به بیشترین بهره وری برسد.

گفتنی است در این مراسم گواهینامه شرکت در دوره آموزشی«سواد کسب و کار» به مربیان شرکت کننده اعطا شد.

کد خبر 12083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =