تفاهم‌نامه مشترک بین «صندوق کارآفرینی امید» و «سازمان بهزیستی کشور» امضا شد

آئین انعقاد تفاهم‌ نامه برنامه مشترک بین سازمان بهزیستی کشور و صندوق کارآفرینی امید با حضور «دکتر محمد نفریه» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و "اصغر نورالله زاده" مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و جمعی از مدیران صندوق کار آفرینی امید و سازمان بهزیستی با هدف ایجاد صندوق‌های خرد محلی برای افراد دارای، معلولیت ساکن روستا ظهر امروز در ساختمان صندوق کار آفرینی امید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، محمد نفریه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تقدیر از همکاری صندوق کارآفرینی امید در توانمند سازی روستاییان دارای معلولیت گفت:  در حال حاضر در بین گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور، معلولین با تعداد یک میلیون و ۴۵۰ هزارنفر بیشترین گروه هدف بهزیستی را تشکیل داده که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از آنان در مناطق روستایی قرار دارند.

وی همچنین با توجه به این که لازمه زندگی امروز کشور بانک پذیر بودن است افزود: ما تلاش کردیم که در حوزه خدمت رسانی به مددجویان همه آنها را بانک پذیر و دارای حداقل یک حساب بانکی کرده تا درزمان نیاز برای طرح های اشتغالزایی بتوانیم با یک بانک عامل طرف قرارداد شده و پس‌انداز این افراد را در آن  بانک  وارد کنیم  .همچنین به مددجویان آموزش دهیم که چگونه با بانک تعامل داشته باشند.

به  گفته معاون توانبخشی سازمان  بهزیستی، براساس گزارشات بانک کشاورزی، ۹۹ درصد از افراد دارای معلولیت  که ازتسهیلات بانکی برخوردارشدند، اقساط خود را به موقع پرداخت کرده اند که این امر نشان دهنده تاثیردوره های اموزشی در این زمینه است.

معاون توانبخشی بهزیستی با اشاره به اینکه توانبخشی مبتی بر جامعه برای سازمان از اهمیت ویژه ایی برخورداراست گفت:  تسهیلگران توانبخشی مبتنی بر جامعه عوامل اجرایی ما در روستا و از خود مردم هستند. این  افراد خدمات بهزیستی را به دست معلولین ساکن در مناطق روستایی می رسانند.

وی با بیان  اینکه  یکی از کارهایی که می توان برای افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان انجام داد عضویت آنها  و پرداخت سهم آورده اولیه به آنها از سوی سازمان بهزیستی است تصریح  کرد:  در تسهیلات مالی خرد بهزیستی  به  ازای هر فرد مبلع یک میلیون تومان به عنوان سهم آورده سرمایه گذاری می کند. از این رو این افراد می‌توانند پس از ارائه طرح و دریافت تسهیلات،  مشاغلی را در روستای خودشان ایجاد کنند.

ایجاد اورژانس مالی برای مددجویان بهزیستی

در ادامه اصغرنورالله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید با توحه به فعالیت های اجتماع محور سازمان بهزیستی گفت: ما در صندوق کار آفرینی امید مشتاقیم فعالیتهایی مشتریکی را با این سازمان برای خدمت رسانی به گروههای هدف بهزیستی انجام دهیم.

وی افزود: گروه معلولین ساکن روستا برای دریافت تسهیلات بانکی با دو مشکل عمده روبرو هستند. نخست اینکه منابع مالی به راحتی در دسترس آنها نیست و باید مسافت زیادی را برای مراجعه  به شعب بانکی طی کنند  .

وی دومین مشکل را عدم دسترسی به این منابع عنوان کرد وبیان داشت : مقررات بانکی مثل تایید طرح و تامین ضامن برای این گروه کار دشواریست. به همین دلیل مسولیت و حساسیت ما برای توجه به گروه معلولین روستایی باید بیشتر باشد و حتی باید به نسبت دیگر افراد جامعه در تامین تسهیلات بانکی شرایط راحت تری را به لحاظ قوانین و مقررات برایشان فراهم کنیم که امیدواریم با انجام این تفاهم نامه قدمهای مشترک موثری برداشته شود

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید همچنین با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اورژانس ۱۲۳ را راه اندازی کرده است گفت : مشتاقیم در کنار خدماتی مثل اورژانس اجتماعی، اورژانس مالی برای مددجویان بهزیستی ایجاد کنیم که روستاییان معلول که امکان حضور در شهر را ندارند بتوانند خدمات را با فوریت و در محل دریافت کنند.

کد خبر 12081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =