شاهین شهر و میمه| ضعف خانواده‌های امروزی در برقراری ارتباط کلامی با یکدیگر

با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی پرسنل شاغل در اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه کارگاه آموزش خانواده در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد .

میلاد جهانگیری کارشناس ارشد مشاوره و مدرس این کارگاه ضمن اشاره به مهارت‌های حل تعارض و اصول صحیح برقراری ارتباط موثر، گفت: انسان‌ها به جهان و اهداف خود دارای نگاه های متفاوتی هستند و این منجر به ایجاد تعارض که جز لاینفک و گریز ناپذیر روابط انسانی است، می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر ارتباط موثر در روابط بین زوجین از رفتارهایی همچون؛ سرزنش کردن ، تذکر دادن‌های زیاد، منت گذاشتن و بحث کردن به عنوان ویروس‌های کلامی در یک ارتباط موثر نام برد.

مدرس این دوره از عوامل موثر در ایجاد تشنج در خانواده‌ها به تحلیل قوای روانی افراد و کاهش تاب آوری آنها در خانواده اشاره کرد و گفت: هر چند نمی‌توان قدرت انتخاب و اراده هر فرد را در اتخاذ یک سبک زندگی مناسب نادیده گرفت ولی پیش بینی منفی در افراد، فضای خانواده را برای ایجاد افسردگی در بین اعضای آن مهیا می‌سازد .

جهانگیری خاطرنشان کرد : متاسفانه خانواده‌های امروزی در برقراری ارتباط کلامی با یکدیگر ضعیف هستند و رسالت همه افراد جامعه آموزش این ارتباط به یکدیگر است.

وی ادامه داد: زوج‌های موفق در برقراری ارتباط کلامی، گوش دادن فعال و حل مشکلات و تعارضات در خانواده مهارت لازم را کسب کرده‌اند و همسران خود را واقع بینانه ، غیر مشروط و صمیمانه دوست دارند .

در ادامه این کارگاه اموزشی حاضرین با طرح مشکلات خود ، با راهکارهای مناسب برای حل آنها آشنا شدند.

کد خبر 12066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد