طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح‌های پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اجرا می‌شود.

بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان گفت: اعتیاد به مواد مخدر و طلاق بیشترین فراوانی را در بین آسیب‌های اجتماعی در استان دارد که تلاش می شود این آسیب‌ها کاهش یابد.

وی افزایش اعتیاد و طلاق را نگران‌کننده دانست و گفت: پنج مرکز کاهش کنترل طلاق در استان دایر شده و در ۹ ماه امسال ۲ هزار و ۲۴۸ نفر به این مراکز مراجعه کرده که از این تعداد ۳۶۱ مورد به صلح و سازش منجر شده است.

ستاری بیان‌کرد: در خانه امن هم به سه هزار و ۴۵۵ دختر خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ۷۳ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله در استان اردبیل مورد سنجش و کنترل سلامت بینایی قرار گرفته‌اند، افزود: طرح غربالگری بینایی با هدف پیشگیری از بیماری‌های بینایی و کاهش معلولیت انجام می‌شود که در این طرح  ۷۳ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله در استان اردبیل مورد سنجش و کنترل سلامت بینایی قرار گرفته‌اند.

ستاری در خصوص غربالگری شنوایی کودکان نیز بیان کرد: در سال گذشته در استان اردبیل ۲۲ هزار نوزاد به دنیا آمدند که تمامی آنها مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند و با تشخیص به موقع ۹۷ کودک از ابتلا به کرولالی نجات یافتند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: همچنین طرح مصون‌سازی کودکان از خطرات اعتیاد با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و به همت بهزیستی در تمامی مهد کودک‌ها اجرا می‌شود.

کد خبر 12056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد