خراسان جنوبی|حمایت بهزیستی استان از 120 کودک کار و خانواده هایشان

بهزیستی خراسان جنوبی از 120 کودک کار و خانواده هایشان حمایت می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: حمایت این نهاد از کودکان کار و خانواده هایشان در قالب حرفه آموزی، اهدای لوازم ضروری زندگی و پرداخت هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه درمان و کمک هزینه سرمایه کار است که در همین خصوص از آغاز امسال 79 میلیون تومان هزینه شده است.

شهرام شیخانی با بیان اینکه طرح توانمند سازی خانواده های کودکان کار از ابتدای مهر سال گذشته آغاز شده است، افزود:   99 درصد کودکان کار تبعه افغان هستند و تعداد اندکی از این کودکان را ایرانیها تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز حمایتی _ آموزشی کودک و خانواده با توجه به سیاست بهزیستی سبب کاهش ساعت حضور کودک در خیابان و پرهیز از اقدامات خشن و قهری برای جمع آوری کودکان از خیابان و حمایتهای بهینه از کودکان کار و خانواده های آنان شده است، گفت: سال گذشته در مجموع برای توانمندسازی و ساماندهی کودکان کار و خانواده هایشان 254 میلیون و 546 هزار تومان هزینه شد. 

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی افزود: سال گذشته برای 10 کودک کار هزینه لوازم ضروری زندگی، 14 کودک کمک هزینه حرفه آموزی، 10 کودک کمک هزینه ودیعه مسکن، 4 کودک کمک هزینه درمان و 2 کودک کمک هزینه سرمایه کار تأمین شد.

حمایت بهزیستی استان از 120 کودک کار و خانواده هایشان

کد خبر 1205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد