در جریان بازدید دادستان جیرفت از اورژانس اجتماعی بر استفاده از نظرات تخصصی مددکاران اجتماعی در پرونده های قضایی توافق شد

دادستان جیرفت به همراه رئیس بهزیستی و جمعی از کارشناسان از بخش ها مختلف اورژانس اجتماعی جیرفت بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان به نقل  از بهزیستی  جیرفت محمد رضانژاد در حاشیه این بازدید در جلسه هم اندیشی با حضور دادستان با قدردانی از همکاری  و حمایت دادگستری ، گفت : اورژانس اجتماعی جیرفت در سطح دو فعالیت می کند که سطح 2 به لحاظ ساختار سازمانی دارای تیم سیار ، خط 123 و مرکز نگهداری موقت است .
رضانژاد با بیان اینکه اورژانس اجتماعی سطح 2 باید 29 نیروی تخصصی داشته باشد ؛ افزود : در حال حاضر اورژانس با 7 نیرو اداره می شود که با توجه به حجم مراجعه و درخواست ها پاسخگویی به این حجم ، بهزیستی را با مشکلاتی روبه رو کرده است .
مریم شاهرخی مسئول اورژانس اجتماعی جیرفت در تشریح اقدامات انجام شده ؛ گفت : در 9 ماهه سالجاری اورژانس اجتماعی در سه بخش تیم سیار ، خط 123 و نگهداری موقت تعداد 843 پذیرش داشته است .
وی از انجام 110 ماموریت تیم سیار خبر داد و افزود : 16 نفر در مرکز نگهداری موقت پذیرش شده و در یک فرصت زمانی حداکثر 20 روزه پذیرش شوندگان به خانواده بازگشت یا به مراکز ارجاع داده شده اند .
مسول اورژانس جیرفت انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه با سایر فوریت ها را از اقدامات دیگر توصیف کرد و اظهار داشت : برگزاری آموزش مهارتهای زندگی – اطلاع رسانی و آگاه سازی از طریق رسانه ها – تحلیل آسیب های اجتماعی از مهمترین اقدامات اطلاع رسانی و آگاه سازی است که در سطوح مختلف جامعه از جمله مدارس انجام شده است .
حسین سلامی دادستان جیرفت نقش اورژانس اجتماعی را در  مدیریت اسیب های اجتماعی بسیار موثر دانست در پاسخ به پیشنهادات و درخواست های رئیس بهزیستی جیرفت و کارشناسان اورژانس اجتماعی گفت : برای افزایش هر گونه همکاری به ویژه در حوزه مسائل حقوقی آماده همکاری هستیم .
دادستان جیرفت با پیشنهاد برپایی نمایشگاه آگاهسازی و اطلاع رسانی در موضوع آسیب های اجتماعی در دادگستری جیرفت : اظهار داشت : از نظرات تخصصی مددکاران در پرونده های مرتبط با فعالیت بهزیستی استفاده می کنیم .
هدایت مجازات های جایگزین به سمت فعالیت های بهزیستی دیگر موردی بود که دادستان جیرفت پذیرفت و اظهار داشت : علاوه بر کارشناس حقوقی که به بهزیستی جیرفت برای ارائه خدمات حقوقی معرفی می شود ، هر هفته یک وکیل تسخیری با حضور در اورژانس اجتماعی به مسائل حقوقی مددجویان اورژانس رسیدگی می کند .

کد خبر 12038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد