وعده بهزیستی سمنان برای پیگیری ویژه درمان «باران» هزینه‌ها را می‌دهیم

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: با عنایت به تأکید مدیرکل بهزیستی سمنان، پیگیر ویژه فرایند درمان «باران» هستیم و تا حصول نتیجه در کنار خانواده او خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در پی انتشار گزارشی با عنوان «در جست‌وجوی چتری برای باران» در خبرگزاری فارس استان سمنان، رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف اداره کل بهزیستی استان سمنان به‌ اتفاق کارشناس مددکاری این اداره کل، با خانواده «باران» دیدار کردند.

رعنا سورمه، رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف اداره کل بهزیستی استان سمنان در این دیدار، با مادر «باران» در خصوص سیر اقدامات درمانی صورت‌گرفته گفت‌وگو کرد و سؤالات و مباحثی در این دیدار مطرح شد.

وی گفت: حفظ مقام و منزلت جامعه هدف والاترین اقدام در بهزیستی کشور است؛ تأمین بخشی از هزینه‌های کاردرمانی و تجهیزات توان‌پزشکی موردنیاز توسط اداره کل بهزیستی استان سمنان طبق دستورالعمل برحسب فاکتورهای ارائه‌شده پرداخت می‌شود.

سورمه همچنین خواستار تعامل بیش از پیش خانواده «باران» با اداره بهزیستی شهرستان سمنان شد تا فرایند کاردرمانی او سرعت گیرد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی بهزیستی شهرستان سمنان، «باران» می‌تواند از خدمات و مراکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان در فرایند درمان کمک بگیرد تا جبران بخشی از هزینه‌های درمانی انجام شود.

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف اداره کل بهزیستی استان سمنان در پایان این دیدار گفت: اداره کل بهزیستی استان همواره خود را در خصوص پرداخت هزینه‌های درمانی و همراهی در فرایند درمان جامعه هدف تا حد توان و طبق دستورالعمل موظف و مسؤول می‌داند و با عنایت به تأکید مدیرکل، پیگیر ویژه فرایند درمان «باران» هستیم و تا حصول نتیجه در کنار خانواده او خواهیم بود.

مادر «باران» نیز در ادامه با اشاره به شرایط جسمی و حرکتی دخترش و تأکید پزشک متخصص مبنی بر جدیت و استمرار فرآیند کاردرمانی گفت: متأسفانه با توجه به هزینه‌های سنگین کاردرمانی، توانپزشکی و کمک توان‌بخشی و به دلیل عدم استطاعت مالی و معیشتی بخشی از فرآیند درمان به تعویق افتاده است.

به گزارش فارس؛ اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن بیش از ۱۲ هزار معلول شناسایی‌شده در استان و با توجه به محدودیت‌های مالی و نیروی انسانی نمی‌تواند به‌صورت شایسته و کافی به تمام جامعه هدف خود ارائه خدمت کند.

در صورت مشاهده یا شناسایی معلولان نیازمند درخواست شده است تا افراد مذکور به اداره کل بهزیستی استان سمنان معرفی و پیگیری از این طریق انجام شود و این اداره کل پیگیری و به سرانجام رسیدن امور و گزارش را تا حصول نتیجه بر عهده خواهد داشت.

 

کد خبر 12033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد