مهمترین سرمایه بهزیستی، سرمایه اجتماعی و انسانی است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مهمترین سرمایه بهزیستی، سرمایه اجتماعی و انسانی است و باید برای حفظ این سرمایه اجتماعی و انسانی در بهزیستی تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، حمیدرضا پوریوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و روسای ادارات بهزیستی شهرستان های خراسان رضوی که به مدت دو روز در شهرستان نیشابور برگزار شد اظهارداشت: بهزیستی نیشابور از دیرباز تا امروز همیشه پیشتاز بوده و بحث تخصصی بودن کارهای بهزیستی در این شهرستان نهادینه شده است و نیشابور خوشبختانه یکی از شهرستان های تخصصی در سطح خراسان رضوی است.

وی افزود: بهزیستی نهادی مردمی، تخصصی و بالنده است چرا که مردم را همیشه در کنار خود دارد و ارتباط خوبی با مردم داریم به طوری که مردم نسبت به حضور بهزیستی در جامعه احساس نیاز می کنند.بنابراین کلیه فعالیت های ما در اداره کل بهزیستی در زمینه توانبخشی، پیشگیری و آسیبهای اجتماعی باید تخصصی باشد.

پوریوسف تصریح کرد: بهزیستی بالندگی دارد اگر بهزیستی دهه 60 را با امروز مقایسه کنیم شاهد گستردگی فعالیت ها و عمق بخشیدن به آنها هستیم هیچ دستگاهی مانند بهزیستی در این 40 سال رشد و توسعه نداشته است اگر در دهه 60 ما شاهد 6 یا 7 تکلیف در بهزیستی بودیم امروز 156 ماموریت در حوزه بهزیستی تعریف شده است.

وی با بیان این مطلب که در قانون توسعه ششم، بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است گفت: بهزیستی شایستگی پیگیری بحث سلامت اجتماعی را دارد اما باید این ظرفیت را در خود نیز ایجاد کنیم.باید مردم به خدمات بهزیستی احساس نیاز کنند اگر یک روز بهزیستی وجود نداشته باشد تکلیف 9 هزار بیمار روانی مزمن،12 هزار معتاد متجاهر، زنان سرپرست، کودکان خیابانی، کودکان کار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، زنان دارای آسیب ها، دختران فراری، معلولین، بیماران خاص و ... چه می‌شود؟

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی اظهارداشت: خوشبختانه بهزیستی ارتباط خوبی با بخش خصوصی دارد بطوریکه 96 درصد فعالیت های اجرایی در بهزیستی واگذار شده است. در استان خراسان رضوی 2 هزار و 300 مرکز و 200 خیریه و جامعه هدف گسترده داریم بنابراین بایدجایگاه تخصصی خود را حفظ کنیم و ارتقا ببخشیم و مشارکت خود را با نهادها، خیرین و NGOها گسترش دهیم.

پوریوسف عنوان کرد: برای اهداف بهزیستی باید مطالبه گری کنیم چرا که برای جامعه هدف بهزیستی، زبان کودکان و حتی گاهی زبان یک ناشنوا و معلول هستیم، لحظات تلخ و شیرین زیادی در بهزیستی تجربه می کنیم و بهزیستی مجموعه ای از تمام لحظات تلخ و شیرین جامعه است و ما همیشه در کنار مردم قرار داریم.

وی با بیان این مطلب که مهمترین سرمایه ما سرمایه اجتماعی و انسانی است گفت: باید برای حفظ سرمایه اجتماعی و انسانی که در بهزیستی داریم تلاش کنیم و از تجربه هایمان توشه ای برای آینده درست کنیم، بهزیستی در بسیاری از حوزه ها از جمله شفاف سازی، الکترونیکی کردن  پرونده ها پیش رو بوده و رشد فزاینده ای داشته است.

کد خبر 12031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد