در رسانه/استقبال خانواده ‎های ایلامی از مهد‎کودک ۲.۵ برابر میانگین کشوری است

ایلام- ایرنا- مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ایلام بیشترین درصد پوشش کودکان در مهدهای کودک را در کل کشور کسب کرده است، بطوریکه استقبال خانواده‎های ایلامی از مهد‎کودک ۲.۵ برابر میانگین کشوری است.

زهرا همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته استان ایلام با ۱۸ درصد رکوردار حضور کودکان سن زیر دبستان در مهدهای کودک بین استان های مختلف کشور شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این آمار میانگین این پوشش در کل کشور ۷.۵ درصد بوده که استان ایلام در این زمینه حدود ۲،۵ برابر بیشتر از درصد کشور پوشش داشته است.

وی با تقدیر از اطمینان والدین ایلامی به این اداره کل برای سپردن فرزندانشان به مهدهای کودک، یکی از علل پوشش بالای استان ایلام در این زمینه را احیا این فرهنگ در بین خانواده های ایلامی و همچنین پوشش حداکثری کودکان در مهدهای کودک برشمرد.

به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، حضور کودکان در مهدهای کودک موجب استقلال کودک، پرورش استعداد و خلاقیت و جامعه پذیری او می شود و در این زمینه خانواده های ایلامی با درک این فرآیند فرزندان خود را پیش از ورود به مدرسه به مهدهای کودک می سپارند.

وی پایین بودن نرخ شهریه مهدهای کودک ادر این استان را نیز در کسب این رکورد موثر دانست و گفت: با وجود اینکه ایلام بالترین پوشش در کشور را داشته ولی همچنان از خانواده ها انتظار می رود تا فرزندان خود را به این مراکز بسپارند.

به گفته وی، هم اینک ۱۱ هزار کودک ایلامی در ۳۲۰ مهد شهری و روستایی ایلام نگهداری می شوند.

پایان/

کد خبر 12016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد