ری | مدیر بهزیستی شهرستان ری از مراکز نگهداری کودکان کار بازدید کرد

علی نعمتی از بخش های مختلف مرکز بعثت بازدید و به بررسی نحوه آموزش کودکان کار و خیابانی پرداخت.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، علی نعمتی مدیر اداره ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز بعثت و نحوه آموزش کودکان کار و خیابانی، درخصوص مسائل و مشکلات موجود با مربیان مرکز دیدار و گفتگو کرد.
نعمتی اظهار داشت: خدمات این مرکز شامل پیگیری‌های مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حمایت‌های مالی، حمایت از ادامه تحصیل کودکان، برنامه‌های اوقات فراغت و اشتغال برای اعضای خانواده است..
وی افزود: کودکان کار بیشتر در خانواده‌های بی سرپرست، بدسرپرست و آسیب دیده و خانواده‌هایی که وضعیت مالی مناسبی ندارند دیده می شوند این کودکان بعد از شناسایی و یا ارجاع از سوی نهادهای انتظامی و قضایی و یا به‌ صورت خود معرف در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده پذیرش‌ شده و از طریق ارتباط با خانواده، بر اساس نوع و میزان مشکل از خدمات مرکز بهره‌ مند می‌شوندکه اغلب کودکان کار پذیرش‌ شده در مرکز بین سنین ۶ تا ۱۲ سال هستند.
نعمتی ادامه داد: یکی از مهمترین ماموریت‌های بهزیستی و مددکاران، ایجاد مراکز توانمندسازی خانواده است که در این مرکز اقدامات لازم برای ایجاد منبع درآمد سالم برای خانواده به شیوه‌های ممکن از طریق آموزش حرفه و پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی، مشاغل خانگی و سرمایه کار صورت می‌پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این مراکز به‌ منظور ارتقای سطح  آگاهی خانواده‌های این کودکان و خود آن‌ها، کارگاه‌های آموزشی در موضوع‌های مختلف ازجمله مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی و فرزند پروری، آشنایی با انواع آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های نوپدید و آسیب‌های حاصل از فضای مجازی برگزار می‌شود.
نعمتی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده کودکان کار با شماره‌های ۱۳۷ شهرداری، ۱۱۰ ناجا و ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند.
 

کد خبر 12013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد