۶۰درصد تعهد اشتغال بهزیستی، محقق شده است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: برای جامعه هدف، تشکل های مردمی بسیار موثر بودند. ۶۷۰ مورد اشتغال ایجاد شده که در این خصوص ۶۰ درصد تعهد ما انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در جلسه بررسی طرح ها و فعالیت‌های بهزیستی استان قزوین در حوزه اشتغال که با حضور رضا دهقان مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد بیان کرد: سازمان بهزیستی متولی اشتغال نیست بلکه تسهیلگر اشتغال است.

وی گفت: در حوزه بهزیستی و اشتغال سه گروه هدف وجود دارد که شامل افرادی که به دلیل کهولت سن، محدودیت جسمی و معلولیت، توانایی اشتغال ندارند، یک گروه هم واجد شرایط کار هستند و علاقمندی به این موضوع اعلام نکردند و گروه سوم افرادی هستند که به دلیل حمایت های مستمر اعتقادی به قطع مستمری ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در قبال تکالیف شرعی و قانونی، تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و یکی از علل عمده این امر منابع محدودی است که ما داریم اما همکاران بسیار فعال و خوبی داریم و هرآنچه در گذشته در حوزه های مختلف بهزیستی کمرنگ بوده، امروز به تناسب در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

وارثی عنوان کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین، رتبه اول در جذب مستمری ها را داشته و میزان افرادی که مستمری بگیر هستند بیش از سایر استان هاست همچنین رتبه اول کشوری در توسعه مراکز و فرهنگ نگهداری معلول و نیز در ارتقا خدمات کسب رتبه اول در تجلیل و تکریم و رضایتمندی جامعه هدف را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: کلیه خدمات ما برون سپاری شده و در حوزه مشارکت ها توفیقات بسیار خوبی کسب شده و در حوزه مسکن دو معلول نیز دارای رتبه اول کشوری هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: برای جامعه هدف، تشکل های مردمی بسیار موثر بودند. ۶۷۰ مورد اشتغال ایجاد شده که در این خصوص ۶۰ درصد تعهد ما انجام شده است.

وارثی گفت: طبق مصوبات کشوری ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به استان قزوین تخصیص یافت که از این میزان حدود ۱۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان محقق شد و ۱۹۰ نفر از جامعه هدف از این تسهیلات بهره مند شدند.

کد خبر 12006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد