آران و بیدگل| تربیت جنسی کودکان را جدی بگیریم

اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل، دوره آموزشی تربیت جنسی کودکان ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک خصوصی را برگزار نمود.

این دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح علمی مدیران و مربیان مهدهای کودک در پاسخگویی به مسائل و سوالات جنسی کودکان و چگونگی برخورد با این گونه مسائل برگزار شد.
حیدر ایمانیان رییس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل با اعلام این خبر، ابراز داشت: اولین مرکزی که کودک بعد از خانواده وارد آن می ‌شود، مهد کودک است. در نتیجه مهدکودک‌ ها دومین نقش را در تربیت جنسی کودک دارند. از این لحاظ موضوع تربیت جنسی فرزندان در مهد کودک ها به عنوان دومین محل آموزشی، بسیار مهم تلقی می ‌شود و اگر آموزش ‌های مناسب در این مراکز صورت گیرد، می تواند تا حد زیادی، مشکلات جنسی در کودکان را کاهش دهد.
فاطمه قربانی مدرس این دوره با اشاره به دسترسی آسان و بدون قانون فرزندان و کودکان به وسایل ارتباطی افزود: از آن جایی که آن چه در دوران کودکی در ذهن کودک شکل می بندد، همیشه ماندگار است و دائم تکمیل می ‌شود، آموزش ‌های صحیح برای جلوگیری ازمشکلات جنسی می توانند نقش بسزایی در تربیت جنسی فرزندان داشته باشد.
وی اظهار داشت: دسترسی سهل و آسان به وسایل ارتباط جمعی از جمله ماهواره و اینترنت، از ویژگی های عصری است که در آن زندگی می کنیم و به نظر می رسد باید آگاهی و تربیت جنسی را از طریق صحیح به فرزندان منتقل کنیم.
در این دوره آموزشی در خصوص اهمیت مسائلی از جمله صادق بودن با کودکان، شنونده خوب بودن، اهمیت کسب مهارتهای زندگی از جمله مهارت نه گفتن، مهارت حل مساله و تصمیمی گیری، جراتمندی و...توسط والدین و مربیان  بحث و گفتگو شد.

کد خبر 12004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد