شاهین شهر و میمه| کاهش آسیب های اجتماعی در گرو همکاری همه جانبه دستگاه ها 

جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده شهرستان شهرستان شاهین شهر و میمه به ریاست فرمانداری برگزار شد .

امین عسگری رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه به عنوان نخستین سخنران در این کارگروه،  به تشریح وظایف و اقدامات بهزیستی در حوزه کودکان و ساماندهی متکدیان پرداخت و گفت: اقدامات و خدمات تخصصی بهزیستی از زمان قبل از تولد کودک با مشاوره ژنتیک به والدین آنها آغاز می شود و همچنین خدمات تخصصی غربالگری شنوایی نوزادان و ارزیابی بینایی کودکان، اجرای طرح مصون سازی در برابر اعتیاد و آموزش مهارت های زندگی برای کودکان مهد های کودک، آموزش های فرزند پروری برای والدین آنها و با همکاری اداره آموزش و پرورش و دانشگاه های شهرستان آموزش های پیشگیرانه برای نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاه ها ارائه می گردد که ارائه بهتر و موثر تر این  خدمات به همکاری بیشتر دیگر دستگاه ها و نهاد های شهرستان احتیاج دارد .
وی همچنین به معرفی واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی پرداخت و گفت: اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌هایی است که برای حل مشکلات مردم توسط دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی در حال اجراست. این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی(‌مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است .
رئیس اداره بهزیستی در ادامه به خدماتی که به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در حوزه امور اجتماعی بهزیستی ارائه می گردد، اشاره نمود و گفت: در شهرستان شاهین شهر و میمه دو مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست وجود دارد که به ارائه خدمات می پردازد  و 55 کودک و نوجوان  بد سرپرست که نزد یکی از بستگان و یا به صورت مستقل زندگی می کنند کمک هزینه امداد ماهیانه پرداخت می شود .
امین عسگری همچنین به ارائه گزارش اقدامات بهزیستی در خصوص متکدیان و کودکان خیابانی پرداخت و  گفت: تکدی گری از آسیب‌های اجتماعی و پدیده ای است که در تمام دنیا وجود دارد و رفع این معضل و آسیب‌ اجتماعی چون هر مبحث دیگری به یک زیربنای فرهنگی و همکاری همه جانبه دستگاه های دیگر  نیاز دارد که با آن مقابله شود.
عسگری به محدویت های قانونی در خصوص برخورد و نگهداری از متکدیان غیر ایرانی اشاره نمود و تصریح کرد: به منظور برخورد قانونمندتر با اتباع تکدی گر دارای مدرک اقامت و کارت تردد می بایست از همکاری چند جانبه اداره اتباع، دادستانی و دیگر دستگاه های همکار در این خصوص بهره گرفت .
در پایان این جلسه دیگر اعضا پیشنهادات خود را به منظور رفع  آسیبهای  اجتماعی ارائه نمودند.  

کد خبر 12003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد