دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با مدیرکل بهزیستی استان سمنان

سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی در هدف کنترل ، کاهش و ریشه کن شدن فقر در یکی سنگر مبارزه هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان محسن مسعودیان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان دیدار داشت .

در این دیدار حسین نوحی معاون پشتیبانی و منابع انسانی و جناب آقای حمزه ای یکی از خیرین اداره کل بهزیستی استان سمنان و سرکار خانم تقوی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان حضور داشتند .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان : ایشان ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد را دو سازمان مولود انقلاب دانستند و اذعان داشتند ما خود را جدا از کمیته امداد ندانسته و در تحقق هدف کنترل ، کاهش و ریشه کن شدن فقر خود را هم سنگر کمیته امداد می دانیم .

ایزدپور گفت : یکی از وجوه مشترک بهزیستی با کمیته امداد خانواده های تحت پوشش که دارای فرزند معلول می باشند است که با تهیه بانک اطلاعاتی آنان شناسایی و خدمات مشترکی دریافت می کنند . ایشان الویت اصلی را در امر مددکاری و همراهی با خانواد ه های نیازمند فرهنگ سازی دانستند و فقر فرهنگی را خطرناک تر از فقر مالی بیان کردند و یکی از عوامل نهادینه شدن فقر مالی را در فقر فرهنگی برشمردند .

وی در ادامه : یکی از رویکردهای نادرست در جامعه ارائه خدمات و دستگیری از نیازمندان بطور مستقیم و شخصی است که ما از هدف و نیت پاک افراد در این زمینه آگاه هستیم ، لیکن راه ایجاد شده درست نبوده و باعث بروز برخی سوء استفاده خواهد شد و با توجه به وجود بانک اطلاعاتی کامل و جامع در اختیار دو اداره کل بهزیستی و کمیته امداد راه صحیح همراهی از طریق این دو سازمان یا موسسات تحت نظارت است .

وی تصریح کرد : در بحث یاریگری به نیازمندان ، نیاز است سازمان های مربوطه حضور و مداخله مستقیم داشته باشند و کلیه مجوزات و نظارت ها از طریق آنان و یا با هماهنگی این دستگاه ها داده شود تا بتوان از موازی کاری جلوگیری و ارائه خدمات به جامعه هدف مطلوبتر انجام گیرد .

محسن مسعودیان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) : به واسطه همدلی و همراهی ایجاد شده بر این شدیم تا اولین دیدار را پس از قبول مسئولیت در کمیته امداد امام خمینی استان سمنان در دستگاه های اجرایی در بهزیستی داشته باشیم و هدف مشترک کمیته امداد و بهزیستی در بحث کنترل ، کاهش و ریشه کن شدن فقر عقیده و هدف ما نیز است .

مسعودیان گفت : نیاز است برای تحقق شعار ریشه کن شدن فقر به عوامل ، علت و بخش های مختلف این امر توجه کرد و بیش از پیش هماهنگی ، برنامه ریزی و انسجام انجام شود و به یک نتیجه و راه کارهای مشترک و اجرایی رسید .

وی افزود : یکی از راهکارهای مبارزه با فقر خودکفایی و توانمند سازی است که بهزیستی توانسته است گام های موثر و پایداری در این زمینه بر دارد . همچنین باید موازی کاری جای خود را به هم پوشانی بدهد و از تکرر خدمات جلوگیری بعمل آید و یکی از راه های تحقق این امر ساماندهی مراکز نیکوکاری و خیریه ها است و این امر به هیچ عنوان تقابل با مراکز نیکو کاری و خیریه نیست بلکه هدف تعامل و هماهنگی است .

در ادامه این دیدار مقرر شد مباحث مطرح شده در سطح معاونین و کارشناسان پیگیری و پس از حصول نتیجه در سطوح مدیران کل مطرح و اجرایی گردد .

کد خبر 11995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد