تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور امضا شد

تفاهم نامه همکاری بین «دانشگاه آزاد اسلامی» و «سازمان بهزیستی کشور» با هدف استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی ، تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه و سازمان بهزیستی به منظور برطرف کردن نیازهای متقابل، صبح امروز با حضور «دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور»، «دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی» و جمعی از معاونین سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی در ساختمان مرکزی این دانشگاه امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل ،دکتر وحید قبادی دانا معاون  وزیرو رییس سازمان  بهزیستی  کشور درمراسم  امضای این تفاهم نامه با بیان  اینکه در حال حاضر 32 هزارو 500 دانشجو تحت پوشش بهزیستی در دانشگاهها تحصیل می کنند گفت : 16 هزار نفر از این تعداد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند که حدود نیمی از این تعداد افراد دارای معلولیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ، بقیه دانشجویان نیز ازبعد حمایت اجتماعی تحت پوشش بهزیستی هستند افزود: در سالهای گذشته دانشگاه آزاد اسلامی براساس تفاهم نامه هایی که با سازمان بهزیستی داشتند همکاری های خوبی صورت گرفت که امسال به  مناسبت روز جهانی  افراد  دارای  معلولیت  از دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شد.

وی بیان داشت : در گذشته ثبت نام دانشجویان بصورت مکانیزه نبود و دانشجویان می بایست بصورت حضوری به دانشگاهها در سراسر کشور مراجعه می کردند اما امروز با امضای این تفاهم نامه موانع موجود بر سر راه آنها برداشته خواهد شد.

تخفیف 25 درصدی برای شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی همچنین خاطر نشان کرد : براساس توافق قبلی، دانشگاه آزاد اسلامی 20 درصد تخفیف برای شهریه دانشجویان در نظر گرفته بود که امروز این مبلغ به 25 درصد تخفیف افزایش پیدا کرد. همچنین قراراست از این پس پرداخت شهریه ها بصورت متمرکز از سوی سازمان بهزیستی به دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور پرداخت شود که این امر موجب  می شود تا رابطه مالی در واحدهای این دانشگاه در استانها مرتفع  شود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه کنونی علاوه بر جنبه دانشجویی ، ثبت نام و تحصیل افراد تحت پوشش به موضوعات  آموزشی تسری پیدا می کند گفت : درموضوعات آموزشی می توان دوره های آموزشی مختلف بصورت همکاری مشترک یا درحوزه پژوهشی،  فعالیت هایی که می تواند بطورمشترک در قالب طرحها ، همایش ها و حتی موضوعاتی مثل طراحی و ساخت تجهیزات توانبخشی با توجه به فعالیت های خوبی که در حوزه های دانشجویی و هیات علمی این دانشگاه انجام می شود شکل بگیرد.

قبادی دانا تصریح کرد : در حوزه دانشجویی نیز موضوع مناسب سازی محیط تحصیلی با استفاده  ازظرفیت دانشگاه فرشتگان مد نظر ما بوده که این پروژه که بعنوان  یک نهضت ملی است در این دانشگاه پیاده و اجرایی شود تا براساس آن افراد دارای معلولیت دسترسی مناسب و شرایط برابر برای تحصیل داشته باشند.

شناسایی دانشجویان  نخبه بهزیستی و جذب  آنها درهیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی 

وی شناسایی دانشجویان نخبه تحت پوشش این سازمان در این دانشگاه ، به منظور حمایت آنها برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی و تأسیس رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز سازمان را از دیگر موضوعاتی دانست که قرار است براساس این تفاهم نامه  محقق شود.

وی در ادامه همچنین خاطر نشان کرد : براساس این تفاهم نامه زمینه و شرایط لازم برای دانشجویان تحت پوشش در خصوص خوابگاه ، اخذ وام و غیره از سوی این دانشگاه  فراهم  خواهد شد. در حوزه  فناوری نیز  قراراست  تبادل اطلاعات آماری و  استفاده از منابع  موجود برای هر دو طرف برقرار شود.

رییس سازمان بهزیستی  با  ابراز خرسندی  از اینکه در تفاهم نامه ، بندهایی برای جذب افراد نخبه دارای معلولیت وتحصیل کرده بعنوان اعضای هیات علمی یا کارمندان این دانشگاه در نظر گرفته شده است بیان داشت : سعی خواهد شد تا درچار چوب ضوابط و مقررات امکانت مناسبی برای فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یک دانشگاه احتماعی درحوزه مهدهای کودک ، مراکز مشاوره و سالمندان  روان  سازی  وفراهم شود .

ضرورت حفظ منزلت و شان دانشجویان تحت پوشش بهزیستی

قبادی دانا، با بیان اینکه مدت زمان اجرای این تفاهم نامه 4 سال خواهد بود افزود: امیدواریم بندهای مختلف آن به درستی عملیاتی و اجرا شود.

وی با ابراز نگرانی از فاصله زمانی بین این تفاهم نامه با تفاهم نامه و شیوه نامه قبلی و احتمال ایجاد اختلال در روند کار دانشجویان تحت پوشش ، از رییس دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا با صدور بخشنامه  برای واحدهای این دانشگاه درسطح کشورمنزلت و شان دانشجویان بهزیستی حفظ شود.

وی در خصوص بدهی سازمان بهزیستی به دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت : مبلغ بدهی در حساب این سازمان موجود است و انشالله ساز وکارهای لازم برای پرداخت انجام شود.

با بسترسازی برنامه های علمی می توان مشکلات علمی سازمان بهزیستی را رفع کرد

دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هدف از امضای این تفاهم نامه توسعه همکاری با سازمان بهزیستی است گفت : طی یک سال گذشته این دانشگاه در دو زمینه خاص فعالت کرده که یکی از آن در زمینه عمومی مخاطبین سازمان بهزیستی و این دانشگاه بوده است که همکاری های خوبی تاکنون صورت گرفته  است .

وی افزود: نکته دوم توجه این دانشگاه به اقشار خاص مثل جامعه ناشنوایان بوده که تاکنون آموزش عالی به این موضوع نپرداخته ولی این دانشگاه با رویکرد صرفا اجتماعی بر روی این مجموعه مخاطبین تمرکز وسرمایه گذاری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: از آذرماه امسال نیز طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی عملیاتی شده است که براساس آن روزانه 30 پایان نامه در بستر نظام موضوعات پژوهشی افزوده و در سامانه طرح پایش این دانشگاه ثبت می شود که یکی از این موضوعات مربوط به آسیب های اجتماعی است .

وی یادآورشد: با بسترسازی برنامه های علمی می توان مشکلات علمی سازمان بهزیستی را رفع  کرد.

کد خبر 11971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =