57 کودک در مراکز نگهداری کودکان بهزیستی نگهداری می شوند

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : در حال حاضر57کودک در مراکز شبه خانواده بهزیستی مقیم می باشند، افزود : سازمان بهزیستی ارائه خدمات تخصصی به کودکان و نوجوانانی که به دلایل مختلف در شیرخوارگاه ها و خانه های تحت پوشش این سازمان را بر عهده دارد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود :کودکان آسیب پذیرترین گروه جامعه هستند و در معرض بیماری ها و هجوم انواع  ناگواری ها ، فشارها و مشکلات ناشی از سبک  زندگی کنونی و تطبیق ناپذیری لطافت کودکانه با برخی شرایط موجود قرار دارند و در این میان کودکانی که در شیرخوارگاه ها و خانه های کودکان ونوجوانان شبه خانواده اقامت دارند به دلیل شرایط خاص ، به مراقبت های ویژه بهداشتی و سلامت نیازمند هستند .

وی با اشاره به اینکه کودکانی که بنا به هر علت بطور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست می دهند و با معرفی مقام قضایی به سازمان بهزیستی سپرده می شوند دوران سختی رابواسطه تاملات روحی سپری می کنند  ، تصریح کرد : برای تمامی فرزندانمان در مراکز شبه خانواده علاوه بر توجه به رشد جسمانی و تغذیه آنها، در مورد مهارت های زندگی و توانمندسازی همه جانبه،  اطلاعات و آموزش های لازم ارائه می شودو خدمات روانشناسی و توجه به رشد روحی کودکان نیز در دستور کار قراردارد .

این مقام مسئول اظهار کرد : شیر خوارگاه و کلیه خانه های کودکان و نوجوانان تحت نظارت بهزیستی در محدوده مناسب فرهنگی ، اجتماعی شهر با امکان دسترسی سریع و آسان به مراکز پزشکی ، درمانی ، آموزشی ، انتظامی ، وآتش نشانی قرار گرفته است تا فرزندان از آسیبها و مشکلات جسمی و روحی در امان بوده و بستر مناسبی برای تعالی و رشد همه جانبه آن ها فراهم گردد .

محمدی ابراز داشت :  بهزیستی کودکان و نوجوانان واجد شرایط را با شیوه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌دهد که شامل مواردی چون کودکان و  رها شدن توسط والدین  یا بدسرپرست و بی‌سرپرست بودن است  که در این صورت حضانت آن‌ها با بهزیستی بوده و به صورت شبانه روزی در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی در مورد مشوق هایی که هر ماه به کودکان ارائه می شود، گفت: هزینه ای تحت عنوان یارانه مراکزبصورت ماهیانه نزدیک به 5میلیون ریال  برای هر کودک تحت پوشش در نظر گرفته شده و به مراکز پرداخت می شودو در این میان نقش کمک های مردمی و مشارکت خیرین برجسته است .

وی در مورد ترخیص فرزندان از بهزیستی گفت:فرزندان پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی و رفتن به سربازی(فرزندان پسر) و یافتن شغل با درآمد مناسب و  بیمه و توانایی روحی و روانی جهت تشکیل زندگی مستقل از بهزیستی ترخیص می شوند و بعد از ترخیص نیز تا 5 سال از خدمات پس از ترخیص بهره مند می شوند .

کد خبر 11953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد