توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در قالب شرکتهای تعاونی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان صبح امروز در کارگاه آموزشی نحوه و مزایای فعالیت اقتصادی در قالب شرکتهای تعاونی با محوریت بررسی راهکارهای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با حضور مدیرکل و معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، نماینده بانک توسعه تعاون، معاون مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی خوزستان، کارآفرین موفق استانی و مسئولین 56 مرکز غیردولتی همکار دفتر توانمندسازی خانواده و زنان تحت نظارت بهزیستی خوزستان که در محل اداره کل تعاون، رفاه و اموراجتماعی برگزار شد از توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در قالب شرکتهای تعاونی خبر داد .

  به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان محمد رضا عباسی تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره آشنایی با چگونگی راه اندازی گروه های تعاونی به منظور ایجاد اشتغال گروهی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خوزستان، آشنایی بیشتر با سازوکار تعاونی ها و توسعه گروه های همیار بوده است.

  وی افزود: گروه های همیار، تعاونی های متشکل از زنانی هستند که با حرفه مشترک و با حمایت مالی بلاعوض بهزیستی و تسهیلاتی که از اداره تعاون دریافت می کنند در قالب شرکت های تعاونی 5 تا 7 نفره شروع به کار می کنند.

 وی در ادامه با بیان اینکه هنگامی که گروه های همیار به بازتوانی رسیدند از چرخه حمایت سازمان خارج می شوند عنوان کرد: در حال حاضر 28 گروه همیار زنان سرپرست خانوار در زمینه خیاطی، آرایشگری، پخت نان، صنایع دستی، ورزشی، تهیه و بسته بندی مواد غذایی و ...  در سطح استان فعالیت می کنند.

ارسلان غمگین مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت تعاونی ها و همچنین نقش گروه های مددکاری به عنوان بازوان توانمند بهزیستی گفت: خوشبختانه تفاهم نامه هایی بین  بهزیستی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد و ما تمایل به همکاری بیشتر با مجموعه بهزیستی برای ارتقا فعالیت این گروه ها را داریم.

کد خبر 11934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد